Howard Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 AOpen har lansert et velutstyrt hovedkort i svært lite format, med støtte for Intel Core Duo. Les mer Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 AOpen gjør det igjen. Dette kortet har jo alt: IDE for CD/DVD-enhet, SATA for disk(er), S-video for bilskjerm, DVI (forhåpentligvis med DVI-VGA overgang for ytterligere funksjonalitet), PCI-E for fancy tv-kort og mini-pci for WLAN. Jøss. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 AOpen gjør det igjen. Dette kortet har jo alt: IDE for CD/DVD-enhet, SATA for disk(er), S-video for bilskjerm, DVI (forhåpentligvis med DVI-VGA overgang for ytterligere funksjonalitet), PCI-E for fancy tv-kort og mini-pci for WLAN. Jøss. 6311812[/snapback] OG Gigabit LAN Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Virker fint, men kan ikke forstå hvorfor de ikke har noen standard PCI slotter. Det er ikke mange PCI-E kort på markedet (men Mini PCI vet jeg lite om) Men jeg kan ikke se strømkontakter annet enn en Molexkontakt. Er det meg som blingser, eller bruker dette fantastisk lite strøm? Og ossen skal man få PSU igang, må man "tjuvkoble"? Edit: Åja, 19V DC adapter (hate internett som ikke viser hele siden) Endret 15. juni 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Her er det plasshensyn å ta. PCI-E x1 kort er på vei inn, og det er ikke akkurat en vanlig PSU som skal brukes til dette kortet. Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 lurer på hvordan diskene, og dvd-rom skal få strøm. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Går ut fra at det følger med en overgang/Y-ledd som kan tilkobles molex'en på kortet. Lenke til kommentar
raathass Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Savner også digital lydutgang for tilkobling til surroundforsterker... Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Dette blir jo helt rått å dytte in i bilen... en lett underklokket core duo-cpu på dette, så burde det fint kunne puttes i hanskerommet på bilen uten at det blir for varmt. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ønsker flere slike kort varmt velkommen! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Håper de fortsetter med kun DVI, å lansere et slikt kort som andre har gjort i det siste med CRT-utgang er jo helt på jordet. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Vel, jeg håper det kun blir HDMI fremover. Dessuten heter det VGA (D-SUB) og ikke CRT utgang. Endret 15. juni 2006 av skyline Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Nå gjenstår det bare å se hvem som vil importere kortet og til hvilken pris Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg er skeptisk til den integrerte grafikkløsningen. Hva om de hadde satt på en MCM-port eller hva det heter? Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva er den snilleste CPU modell når det gjelder varmeutvikling for denne sokkeltypen? Hvor mange watt har den beste CPU'en for denne sokkeltypen? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Er ikke helt sikker, men jeg mener den minste core duoen har en maxeffekt på 35watt. Siden det er laptopprosessorer det er snakk om uansett støtter de speedstep, og med "Notebook Hardware Control" kan man både låse den på en lav frekvens og indervolte cpuen. Tipper du ender på godt under 20watt varmeeffekt da i tillegg til at du har mer enn nok kraft til å multitaske "Asbjørnsen og Moes utvalgte eventyr" til bakhøyttalerne i bilen sånn at poden blir fornøyd samtidig som en film snurrer og går framme. Endret 15. juni 2006 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Tar jeg feil hvis jeg tror at U serien til Intel core duo produserer mellom 9 og 15 W? Hva er forskjellen på mini atx og flex atx? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Passer dette kortet i alle mini-itx kabinett? Endret 16. juni 2006 av Nimzo Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Passer dette kortet i alle mini-itx kabinett? 6317730[/snapback] Skulle tro det. De fleste mini-itx kabinett klarer kort som er 17 * 17 cm Flex-atx er ikke en størrelse, men en formfaktor som brukes på små hovedkort. Endret 16. juni 2006 av hjalmar Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Beklager veldig å gjenopplive en gammel tråd. Men flexATX er _IKKE_ samme størrelse som miniITX. Dette er det, men FlexATX er begrenset oppad til 23cm*19cm. miniITX er fastsatt på 17cm*17cm. Bare slik at folk ikke søker seg ihjel på FlexATX kort i håp om å få billigere småkort. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå