s7yle Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei Jeg fant et php script på nettet som jeg vil bruke til å lage en sånn enkel kontakt skjema. Skjemaet funker fint og alt det. Problemet er at når jeg mottar dette på e-post kassa mi så blir alle æ å ø bokstaver til rare tegn. Jeg har sjekket at siden står åp utf-8. Jeg har prøvd forskjellige ting men ingenting funker. Har også søkt gjennom forumet her og prøvd flere tips men nei ingenting vi hjelpe. Noen som vil ta denne utfordningen? Det må vel være en eller annen kode som sier at æ skal komme ut som æ osv. Noen som gidder å hjelpe meg?? Thnx Domenet mitt ligger forresten på domeneshop.no. <?php /* PHP Form Mailer - phpFormMailer v2.1, last updated 30th Nov 2005 - check back often for updates! (easy to use and more secure than many cgi form mailers) FREE from: www.TheDemoSite.co.uk Should work fine on most Unix/Linux platforms */ // ------- three variables you MUST change below ------------------------------------------------------- $valid_ref1="http://www.minside.no/kontakt.php";// chamge "Your--domain" to your domain $valid_ref2="http://www.minside.no/kontakt.php";// chamge "Your--domain" to your domain $replyemail="[email protected]";//change to your email address // ------------------------------------------------------------ //clean input in case of header injection attempts! function clean_input_4email($value, $check_all_patterns = true) { $patterns[0] = '/content-type:/'; $patterns[1] = '/to:/'; $patterns[2] = '/cc:/'; $patterns[3] = '/bcc:/'; if ($check_all_patterns) { $patterns[4] = '/\r/'; $patterns[5] = '/\n/'; $patterns[6] = '/%0a/'; $patterns[7] = '/%0d/'; } //NOTE: can use str_ireplace as this is case insensitive but only available on PHP version 5.0. return preg_replace($patterns, "", strtolower($value)); } $medlem = clean_input_4email($_POST["medlem"]); $velgen = clean_input_4email($_POST["velgen"]); $select = clean_input_4email($_POST["select"]); $email = clean_input_4email($_POST["email"]); $tlf = clean_input_4email($_POST["tlf"]); $sted = clean_input_4email($_POST["sted"]); $adresse = clean_input_4email($_POST["adresse"]); $navn = clean_input_4email($_POST["navn"]); $email = clean_input_4email($_POST["email"]); $thesubject = clean_input_4email($_POST["thesubject"]); $themessage = clean_input_4email($_POST["themessage"], false); $error_msg='FEIL - melding ble ikke sendt. Vennligst prøv igjen.'; $success_sent_msg= include("./vellykket.php"); $replymessage = "Hei $navn Takk for henvendelsen. Nedenfor finner du henvendelsen din: -------------------------------------------------- $velgen Medlem: $medlem Navn: $navn Adresse: $adresse Sted: $sted Telefon: $tlf Epost: $email Mer info om: $select Emne: $thesubject Din melding: $themessage -------------------------------------------------- Med vennlig hilsen minside.no"; // email variable not set - load $valid_ref1 page if (!isset($_POST['email'])) { echo "<script language=\"JavaScript\"><!--\n "; echo "top.location.href = \"$valid_ref1\"; \n// --></script>"; exit; } $ref_page=$_SERVER["HTTP_REFERER"]; $valid_referrer=0; if($ref_page==$valid_ref1) $valid_referrer=1; elseif($ref_page==$valid_ref2) $valid_referrer=1; if(!$valid_referrer) { echo "<script language=\"JavaScript\"><!--\n alert(\"$error_msg\");\n"; echo "top.location.href = \"$valid_ref1\"; \n// --></script>"; exit; } $themessage = "Ny melding fra minside.no. **************************************************** Medlem: $medlem Gjelder: $velgen Navn: $navn Adresse: $adresse Postnr. og Poststed: $sted Telefon: $tlf E-post: $email Ønsker mer info om: $select Emne:$thesubject ***************************************************** Melding: $themessage ****************************************************"; mail("$replyemail", "$thesubject", "$themessage", "Fra: $email\nReply-To: $email"); mail("$email", "Emne: $thesubject", "$replymessage", "Fra: $replyemail\nReply-To: $replyemail"); echo $success_sent_msg; /* PHP Form Mailer - phpFormMailer (easy to use and more secure than many cgi form mailers) FREE from: www.TheDemoSite.co.uk */ ?> Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Okey, hvordan skal jeg gjøre det?? Tips?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 UTF-8 støtter ikke æ,ø og å...du må sette den til iso-8859-1 6311801[/snapback] Hva snakker du om? UTF-8 støtter vel de fleste språk, men filene må være lagret med UTF-8-encoding og input må gjennom utf8_encode() om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 ingen som gidder å hjelpe meg eller gi meg noe tips eller noe jeg kan prøve, er helt nybegynner på php......come on man... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Problemet ditt er at du må sette Content-type i mailen også. Hjelper ikke å skrive en mail i utf-8 og sende den i noe helt annet. $add_headers = 'From: <navn> [email protected]'."\r\n"; $add_headers .= 'From: <navn> [email protected]'."\r\n"; $add_headers .= 'Content-type: text/html; charset=UTF-8'."\r\n"; //mulig dumå bruke denne linjen istedet // $add_headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1'."\r\n"; if(mail('[email protected]', 'emne', 'melding',$add_headers)) echo 'mail sent'; Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Hey, jeg sitter her og prøver det du skrev men vil ikke virke...er litt usikker på hvor jeg skal sette det inn, har du en ide=?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå