Scortech Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Jeg har Windows XP Pro X64 OEM som jeg ikke bruker. Hvis jeg skal selge denne kan jeg selge med Product key som følger med eller må vedkommende ta kontakt med microsoft for å få ny-egen product key? Endret 15. juni 2006 av Scortech Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg har Windows XP Pro X64 OEM som jeg ikke bruker. Hvis jeg skal selge denne kan jeg selge med Product key som følger med eller må vedkommende ta kontakt med microsoft for å få ny-egen product key? 6311666[/snapback] Ehm...? Det er vel en trial-versjon du har lastet ned og som er gratis for alle? Selge den? CD-key'en du har kan hvertfall brukes. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Ehm...? Det er vel en trial-versjon du har lastet ned og som er gratis for alle? Selge den? CD-key'en du har kan hvertfall brukes. hehe.nei det er ikke trail utgave..har kjøpt den i databutikk Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Har du brukt den/installert den og eventuelt aktivert og registrert den? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Har du brukt den/installert den og eventuelt aktivert og registrert den? ja har nok det.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Er den aktivert sliter du litt, da dette er en OEM lisens vil Microsoft ikke godta at den brukes på andre hovedkort, og langt mindre av andre personer. Det går fint an å gjøre det, men om MS skulle oppdage det(i utgangspunktet lite sannsynlig) vil den være ubrukelig. Og dersom du har registrert den også(med navn osv) er sannsynligheten langt større for at Microsoft skulle oppdage det. Etter x antall reinstallasjoner blir man bedt om å ringe MS hvorpå kundebehandler spør om navn osv. Da må man svare det som opprinnelig ble registrert, eller så oppdager de det Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Og dersom du har registrert den også(med navn osv) er sannsynligheten langt større for at Microsoft skulle oppdage det. Etter x antall reinstallasjoner blir man bedt om å ringe MS hvorpå kundebehandler spør om navn osv. Da må man svare det som opprinnelig ble registrert, eller så oppdager de det Jeg har aldri gitt ut navn når jeg har ringt inn til microsoft eller når jeg har aktivert xp eller xp x64..kun aktivert ikke registrert med navn Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Da er det enklere. Men allikevel er det en viss risiko mtp at den er aktivert. Sikkert ikke stor, men i alle tilfelle. Mao, eg ville ikke ha solgt/kjøpt en slik med mindre Microsoft godkjenner det på forhånd. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Hmm.ok..Så du mener og sier at jeg burde ta kontakt med MS for å høre hva de sier? hmm tror jeg vet på forhånd hva de vil svare:-( Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 I bunn og grunn ja. Men eg mener det var noe i media tidligere om at Microsoft hadde begynt å tillate bruktsalg av lisenser. Men om dette kun gjelder nye(aktuelle) lisenser også, eller kun eldre (ikke i salg) lisenser vet eg ikke. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Ok..Er vel ikke noe annet å gjøre enn å ta en telefon til de og høre..kan ikke skade det... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ok..Er vel ikke noe annet å gjøre enn å ta en telefon til de og høre..kan ikke skade det... 6311886[/snapback] Bare ikke oppgi navn og produktnøkkel... enda Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 hehe..skal ikke gjøre det..De må kunne svare meg uansett selv om jeg ikke oppgir navn eller produkt nøkkel...blir nesten spennende å høre hva de sier..hehe Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hele vitsen med å få en OEM-lisens rimeligere er jo fordi du kjøper den sammen med en pc og skal derfor også benyttes på kun en pc. Lenke til kommentar
smh Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Dersom du selger den i lag med PC-en denne er brukt på burde det ikkje vera noko problem.... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Hele vitsen med å få en OEM-lisens rimeligere er jo fordi du kjøper den sammen med en pc og skal derfor også benyttes på kun en pc. 6311940[/snapback] eller kjøper hdd med..som jeg gjorde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå