Gå til innhold

Problemer med harddisk?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :!:

Hvis man får hdd korrupsjon pga feks klokking av minnet eller no sånt. he he :D

Blir alt i orden hvis man formaterer og legger inn windows på nytt.

Har hørt at hvis man fu..er det til når man klokker minnet kan hdd bli litt "gal"

Typisk feilmelding er når jeg skal pakke ut store filer som er lastet ned fra nettet blir det feil under utpakking, crc feil for å være nøyaktig, noe er korrupt....

Hvis jeg laster ned filen på laptoppen, brenner den på cd og legger den inn på stasjonærpc´en går det fint å pakke ut... Hva er dette?

Noen der ute som vet? :hmm::hmm:

Endret av amdme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Du har rett. Hvis du overklokker så mye at dataen i ram blir korrupt, så er det et vanlig feilsymptom at data som skrives til disk også blir korrupt. Du kan og bør installere windows på nytt, men det vil ikke nytte før du klokker så mye ned at rammen fungerer feilfritt.

Det du kan gjøre er å klokke gradvis opp, inntil ram-data blir korrupt. For å sjekke dette anbefaler jeg programmet CPU Burn-in. Den finnes for linux også, men det har jeg ikke fått testet ut.

Lenke til kommentar

Takk til Dere begge :!:

Da blir det formatering i dag, og ny prøve. he he, jeg får ta det litt med ro denne gangen... :blush:

PS: Får ikke cpu´en stabil på 2,8 eller 2,9 når jeg kjører OCCT test, men superpi og 3dmark01 går greit...? hvorfor? trodde de programmene var veldig følsomme for feil. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...