rrmagne Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hei, Jeg er webmaster av KennelQuantos.com Lurte på om noen kunne gi meg noen tilbakemeldinger på denne siden. Er det noen som har formeninger om hva en slik side kan ha av verdi egentlig? Hvor mye ville der tatt for å designe en slik / liknende side? Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Vil bare kommentere et par ting: - Det først jeg noterer meg er ekstremt overdrevet bruk at midtstilt tekst. Utrolig vanskelig å lese. Kjør vanlig venstrestilt - Noen av linkene åpner i et nytt vindu, noe jeg synes er plagsomt. Skal man ha en link opp i et nytt vindu høyreklikker man og velger det... - Gjesteboken burde du kunne integrere bedre i designet. Skjønner det er php, men se litt på php include så burde det være rimelig enkelt å smelte gjesteboka sammen med resten av siden Ville gjerne sett på koden også, men her på skolen har de sperret så det ikke går ann :!: Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Selve designet er ikke verdt mye, for å være helt ærlig er det ikke særlig pent. Mange på dette forumet kunne ha laget noe mye bedre på 10 minutter. HTML-koden er heller ikke verdt mye: den suger. Ser ut som den er laget med en generator eller et WYSIWYG-program. Brorparten av verdien på siden er dermed innholdet, eller rettere sagt: Bryet med å forfatte, legge inn og oppdatere innholdet. Her vet du nok bedre enn meg hvor mye tid som brukes, og dermed hvor mye dette arbeidet er verdt. Såvidt jeg kan se, vil det ikke kreve stor kompetanse å oppdatere dette innholdet, ikke mer enn du leser deg til på en kveld (pluss litt trening). Vil du ha kritikk på designet, kan jeg raskt nevne følgende: Utrolig kjedelige farger. Bare gråtoner på hele sida, ville ha spritet den opp med litt klare farger for å få den mer levende. Headeren ser ikke ut til å være særlig forseggjort. Det er veldig lett å lage den typen header, men det ser aldri veldig bra ut. Prøv å få et mer helhetlig bilde. Hele headeren trenger heller ikke å være et bilde. Dessuten skulle du hatt en marg eller to på den, slik at logoen (adressen) ikke kom _helt_ ned i hjørnet. Kan være lurt å bruke samme margin som resten av siden. Bytt visited-linkfarge i menyen. En meny burde vanligvis ikke ha noen egen visited-linkfarge. Du benytter bare standardlinkfargene (blå, lilla for visited), det minste du kan gjøre er å definére fargene slik at visited ikke skiller seg ut. Som Nano- nevnte, brukes det veldig mye midtstilt tekst. Dette gjør teksten «vanskelig» å lese -- tunglest. Har du noen gang sett en bok trykket med midtstilt tekst? (Den ville ikke blitt noen bestselger) Noen av menypunktene har annen font enn de andre ("gjestebok", "show biz" og "hd statistikk"). Hill's-logoen dominerer veldig. Regner med det er en reklame dere tjener på å ha der. Uansett tror jeg du kan finne et bedre sted å plassere den, den drar veldig mye oppmerksomhet. Er en fordel å skille mellom interne og eksterne menyvalg (om de peker til din egen side eller til noen annens). Blir veldig rotete og uforutsigbart hva man kommer til om man klikker. Håper innlegget var til hjelp, Mikael Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Takker for alle svar sålangt. Jeg er helt enig i at fargene på siden kan være kjedelig, men det er slik eier av siden ønsker å ha det så da må det bare forbli sånn Når det gjelder header og siden forøvrig er jeg klar over at det er en del ting som bør gjøres blant annet dette med ulike fonter rundt om kring. Jeg har prøvd å finne ut litt om "php include" men skjønner ikke hvordan jeg skal få brukt den siden siden er laget i html? Dette er min første side så er ikke helt inne i dette enda. Men jeg har fortsatt ikke begynt å ta noe betaling for siden da jeg kjenner vedkommende som jeg gjør dette for meget godt så det er ikke så enkelt. Men noe må det jo være verdt alikavel? men hva kan jeg egentlig ta? går tross alt mye tid tid til oppdatering, nye gallerier, resultater osv... Noen gode forlsag på dette? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 500 for siden, en grei timepris for oppdatering. Kan ikke forvente å få så besett mye for din første side. Tviler på at oppdragsgiveren din vil ha et kjedelig utseende på siden. Om han bare vil ha gråtoner, så går det an å gjøre mye gøy med dét også, men det er mye vanskeligere. Da ville det kanskje være lurt å gjøre den mer minimalistisk (mer "clean", større marginer, mer luft, alt ha alt veldig enkelt og mindre grafikk, mer rene linjer (vektorgrafikk)). PHP er et serverside scriptspråk, og er dermed ikke en motsetning til HTML. Alle websider bruker på en eller annen måte (X)HTML. PHP ligger "bak" og lager. Som regel er det også bare deler av HTMLen på en side som er generert av PHP. Resten er statisk (fast). Det enkleste er å rename filene fra .htm(l) til .php. Det forteller serveren at den skal kjøre eventuell PHP-kode som finnes i filmen som PHP (ikke sende koden til brukeren, men resultatet av koden). Serveren må ha støtte for PHP. Når du allerede har laget hele siden, er det ikke sikkert det er såååå mye vits å begynne med PHP for denne sidens del. Men det vil gjøre jobben din mye lettere neste gang du lager en side, spesielt hvis du senere skal forandre på den. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 500 for siden, en grei timepris for oppdatering. Kan ikke forvente å få så besett mye for din første side. Tviler på at oppdragsgiveren din vil ha et kjedelig utseende på siden. Om han bare vil ha gråtoner, så går det an å gjøre mye gøy med dét også, men det er mye vanskeligere. Da ville det kanskje være lurt å gjøre den mer minimalistisk (mer "clean", større marginer, mer luft, alt ha alt veldig enkelt og mindre grafikk, mer rene linjer (vektorgrafikk)). PHP er et serverside scriptspråk, og er dermed ikke en motsetning til HTML. Alle websider bruker på en eller annen måte (X)HTML. PHP ligger "bak" og lager. Som regel er det også bare deler av HTMLen på en side som er generert av PHP. Resten er statisk (fast). Det enkleste er å rename filene fra .htm(l) til .php. Det forteller serveren at den skal kjøre eventuell PHP-kode som finnes i filmen som PHP (ikke sende koden til brukeren, men resultatet av koden). Serveren må ha støtte for PHP. Når du allerede har laget hele siden, er det ikke sikkert det er såååå mye vits å begynne med PHP for denne sidens del. Men det vil gjøre jobben din mye lettere neste gang du lager en side, spesielt hvis du senere skal forandre på den. 6322042[/snapback] Hva er en grei timepris på sånt noe da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå