Gå til innhold

Vannkjøling - artig liten ny kjøleblokk-design.

Anbefalte innlegg

Sjekk denne kjøleblokken:

http://forums.overclockers.ws/vb/showthrea...&threadid=49011

Jeg kommer til å prøve å lage en variant av denne. Jeg tror det er viktig at vannstrålen går rett ned på kjernen på en slik design. :smile: Det blir enkelt å lage en festeklips ved å lodde fast en kobberklips.

sig05.gif

My stupid website

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-12 17:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har forstått det riktig er jo hele vitsen med denne at strålen går rett ned på kjernen. Hvis dette er riktig er det jo samme clue som Danger Denz Maze som netconnection har begynt å selge. Denne har en slik design at vannet inn går rett ned på kjernen, og ikke inn på sidene........Den er jo standrad magnum462 på så det burde jo være letter å feste. MEN det tar jo sjarmen bort fra å ha noe hjemmelagd.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en liten en på jobb i dag. jeg mistenker at den ble litt for smal da jeg ikke aner hvor bred kjernen på AthlonXP er. Den er ca 11,2mm bred og 24mm lang. Den er ihvertfall stor nok til K6-2 som er avbildet.

Her er den:

cool20.JPG

cool21.JPG

Her er et bilde av nanoblokka sammen med en K6-2 og den andre kjøleblokken jeg lagde.

cool22.JPG

sig05.gif

My stupid website

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-12 17:19 ]

Lenke til kommentar

Hvordan freser du ut kanalene i blokkene dine? Ettersom jeg forstår kan det ikke være "bare bare" å frese i metall, nåvel kanskje jeg er helt på jordet :smile: Sitter med et par design som jeg mistenker kan fungere ganske bra, men trenger noen pointers for å få laget dem. (ferdigkjøpt holder ikke lenger)

Lenke til kommentar

Den lille boret jeg bare to hull i. Den store boret jeg først masse hull i, og så freste jeg bort kantene mellom hullene så godt jeg klarte. :smile: Neste gang skal jeg bore hullene mye nærmere hverandre slik at det blir mindre å fjerne. Jeg gikk litt fort frem og feilberegnet litt. :smile: Brukte tlar-metoden.

Jeg har et bilde:

cool04.JPG

sig05.gif

My stupid website

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-12 17:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Noen påstår at turbulens er best mens andre påstår at laminær flow er best. En ting er i hvertfall sikkert, en ujevn kanal har mer overflate!

Begge deler fungerer nok bra.

Stemmer nok det, men jeg tenker på eksempelvis kavitasjoner og turbulens, men det burde vel nødvendigvis ikke bli et problem så lenge kanalene ikke har 90 graders knekker. Men selvsagt mest mulig overflate er jo en standardregel. :smile:

Takker for tips.

Lenke til kommentar

Galfisk.

Det var slik pioneerene gjorde det. :smile: Jeg prøvde også å ta en aluminiums-kjøleribbe og lime på et plastlokk og la vannet strømme gjennom. Det funket dritbra den korte tiden før alt vannet sprutet over hovedkortet mitt. :smile: Jeg reddet alle delene ved tørking og mye elektrorens på spray.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...