356speedster Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hei Ønsker å teste Linux for første gang. Hvilken distribusjon er å anbefale for en newbie?? NB! jeg anser meg selv som en avansert windows bruker, så med tilgang til litt dokumentasjon skal jeg nok kommer meg gjennom det meste. NB! Hvor kan jeg laste ned gratis Linux versjoner? (helst fra en rask server i Norge) Hvilke sites har bra nybegynner guides (gjerne på engelsk) ?? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Har gode erfaringer med både Mandrake 9.0 og Redhat 8.0. Er "nesten" newbee jeg også :smile: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 du finner linux iso-images på http://www.linuxiso.org Kan anbefale deg mandrake. Lycoris er enklere, men madrka kan du enklere eksperimentere med etter behov. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Det er det samme hvilken distro du velger, men til noen trenger du å lese mere dokumentasjon for å beherske, og andre ikke. Vil på det sterkeste anbefale Red Hat 8, den er helt nydelig. Men ikke glem å lese dokumentasjonen som følger med, det vil spare deg for mange problemer (har gjort den feilen selv). Et fint mirror til Red Hat 8 er ftp://sunsite.uio.no/pub/linux/, jeg oppnådde en download rate på ca. 750 kbps på min 704 kbps ADSL linje fra Telenor. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: muffe skrev (2002-10-11 16:26):Et fint mirror til Red Hat 8 er ftp://sunsite.uio.no/pub/linux/, jeg oppnådde en download rate på ca. 750 kbps på min 704 kbps ADSL linje fra Telenor. Hvor kan du lese av download speed i kbps? har kun sett kBps jeg... Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-11 18:11, skrev olsen:Hvor kan du lese av download speed i kbps? har kun sett kBps jeg... jeg vil tippe noe á la kcalc :smile: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: sjanten skrev (2002-10-11 18:17):jeg vil tippe noe á la kcalc :smile: :smile: Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Fuck mandrake! Fuck Redhat! Skal du LÆRE linux, bruker du Slackware! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hvis du velger en av de overnevnte kan du ikke bomme. Ta også en titt på http://lycoris.com . Dette er en veldig enkel distribusjon, som bla. egner seg for newbie`s. Lærer ikke veldig mye linux av den, men en grei start. Så kan du stige i gradene etterhvert Solaris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå