Gå til innhold

Teite kommentarer under fotball VM


Anbefalte innlegg

Sikkert flere enn meg som må le av alt det dumme som blir sagt av fotballkommentatorene under fotball-VM... Her er et eksempel på hva Arne Scheie klarte å vrenge ut av seg under Tyskland - Polen i dag...

 

"nok en feilpasning for en gangs skyld av Ballack..."

 

Og Karl Petter Løken fulgte opp noen minutter senere med å røpe at han har veldig god hørsel, eller så er han i beste fall veldig dyktig til å lese lepper. Dette klarte han å få sagt...

 

"Schweinsteiger får kjeft av lagkameratene, ikke bare fordi han har vært upresis med pasningene i dag - men fordi han jobber dårlig tilbake også - det var det han fikk kjeft for nå..."

 

Har der merket dere andre rare ting som blir sagt, post det gjerne her... Fotball-VM blir mye morsommere når man faktisk hører på hva kommentatorene sier; istedenfor å irritere seg over dem - le av dem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og Karl Petter Løken fulgte opp noen minutter senere med å røpe at han har veldig god hørsel, eller så er han i beste fall veldig dyktig til å lese lepper. Dette klarte han å få sagt...

 

"Schweinsteiger får kjeft av lagkameratene, ikke bare fordi han har vært upresis med pasningene i dag - men fordi han jobber dårlig tilbake også - det var det han fikk kjeft for nå..."

6310879[/snapback]

Ja, det var faktisk det han fikk kjeft for. :)

Lenke til kommentar

For min del er fotball fin-fin underholdning, men Scheie og Løken (med trykk på ø) ødelegger kampene i stor grad.

 

50% av det som sies får vi med oss ved å se på bildene, og trenger ergo ingen som gjenforteller det noen sekunder senere. Dessuten har Scheie en usedvanlig slitsom måte å kommentere på, han småskriker jo hele tida.

 

Blah, jeg hater det kommentatorparet.

Lenke til kommentar

Prøvde en gang å se på fotball uten lyd, det var grusomt. Fotball på tv blir ikke det samme uten to litt eldre fotballidioter som sitter og skriker. Men er artig mye av det de sier :p Jeg tolket forresten det Ballack greiene til at for en gang skyld sendte Ballack en feilpasning. Men det dere tror virker mer logisk :yes:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det fotball uten kommentatorer kjedelig, i alle fall om det ikke er noe liv på tribunen. Det jeg mente er at det virker som om Scheie & co ikke helt veit hvilket medium dem sitter og kommenterer til, vi sitter faktisk og ser kampen vi og, og trenger ikke kommentarer av typen «han bomma litt på ballen», IMO. Kommentarer med fakta, som at NN er 1 av 4 utenlandsproffer fra Equador (f.eks.) er for min del interessant, i tillegg er det greit at man sier hvem som sentrer til hvem osv.

 

Er bare den informasjonen vi likevel får gjennom bildene jeg syns er så utrolig uinteressant å også få gjennom kommentarene...

Lenke til kommentar
Før trodde jeg at Scheie visste mye om Internasjonal fotball, men det gjør han sannelig ikke. Bredeli og Matta kan sine saker godt!

 

Mye mer underholdende og ikke så anstrengende som Scheie/Løken.

6313843[/snapback]

Scheie kan så visst mye om internasjonal fotball, men synes han skal briljere i overkant mye nå. Selv dommerne kommer han med detaljerte opplysninger om. Husker ikke hvilken kamp det var, men da kunne han fortelle at dommeren var sympatisk og hadde fotball som sin største lidenskap(!) og golf som andre prioritet...

 

Og under åpningskampen mellom Tyskland - Costa Rica (?) fikk vi vite etter at det stod 3-1 at det aldri hadde blitt scoret såå mange mål i en åpningskamp i VM siden 196X eller no, da det stod 3-2 hadde det ikke blitt scoret så mange mål i en åpningskamp siden... Og da det var slutt og 4-2 til Tyskland fikk vi vite at det aldri har blitt scoret så mange mål i en åpningskamp siden 1934?

 

Vi har også fått vite at f.eks. Brasil ikke alltid har spilt i gul/grønne drakter etc. Joda Scheie har mye greie på fotball. Noe er interessant, men slett ikke alt. Det blir i overkant briljering til tider i mine øre. Og Løken er jo helt håpløs...

 

Matta og Bredeli er også mine favoritter...

Lenke til kommentar

Jeg digger Arne Scheie. Han er, og vil alltid være, en av de suverent beste kommentatorene vi har. Bare synd at Drillo ikke er med, for Karl Petter Løken kan ta seg en stor bolle. Han irriterer meg noe grenseløst.

 

Det samme går for Bredeli. Han hyler og skriker hver gang noen scorer. Det beste kommentatorparet til TV2 er uten tvil Alsaker/Semb. De har en nøktern tone som jeg liker godt. Mathisen er ikke verst han heller, men ekle Bredeli med barten sin ødelegger for ham.

Lenke til kommentar
Jeg digger Arne Scheie. Han er, og vil alltid være, en av de suverent beste kommentatorene vi har. Bare synd at Drillo ikke er med, for Karl Petter Løken kan ta seg en stor bolle. Han irriterer meg noe grenseløst.

 

6319884[/snapback]

 

Karl Petter Løken er i min meining ein kompetent komentator. Liker at han har god kjennskap til spillet.

Lenke til kommentar

En litt artig kommentar i dag under Spania - Tunisia kampen...

 

Bengt Eriksen undrer seg over at Puyol "satser alt på et kort", da han foretar en klønete takling, og fortsetter at "han er jo dømt til å mislykkes når han er så på etterskudd..."

 

Egentlig lyktes han jo dersom han satset alt på et KORT; det ble nemlig gult... :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...