Theo343 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) 1. 2GB OCZ PC4000 EB (gammel batch) 2. 2GB Corsair XMS4000 TWINX DDR500 https://prisguiden.no/product.php?productId=38128 Er åpen både for Asus og DFI hovedkort, men blir ett av disse to minne settene. Endret 15. juni 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Er det Corsair twinx 2048-4000PT du snakker om her? Kjøpte meg nettop OCZ PC4000EB selv, meget bra ram, kjører jo 3-3-2-7 @ 250mhz som er lavere en en del andre pc4000 kits. Ocz rammen kan og kjøre ganske tighte timings @ 200mhz, noe som mange andre pc4000 sett ikke kan. Ville anbefalt Ocz eb , settet er mere flexibelt en corsair settet og gir deg flere muligheter med tanke på overklokking. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ifølge tester kan du jo presse ut Corsair settet til 290/300++ mhz med de vanlige timingsene på 3-4-4-8. Dette kan du ikke med OCZ settet, etter tester jeg har lest. Det går ikke lengre rett og slett. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Det er dette du snakker om ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314879 Kjenner flere som har det settet der, ingen av de får det over 265mhz, så det du ser i tester gjelder kun spessielt plukkede kit vil jeg tro. Timingsene på corsair settet får du ikke satt noe serlig ned selv på 200mhz. Jeg skulle selv kjøpe corsair kittet,men ettersom mange ikke kommer over 265mhz, så gikk jeg for ocz pc4000eb, som ikke nødvendighvis går høyere,men rammen har bedre timings og er mere flexibel. Tror du blir skuffet hvis du kjøper corsair settet å håper på 300mhz.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Corsair settet er disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=38128 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ok,er de jeg snakker om, tror du kan se lengre etter å nå 300mhz med de... Somsakt, alle jeg kjenner som har de,som har kjøpt de på komplett, går ikke over 265mhz. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Da synes jeg det er merkelig at alle reviewene jeg har lest får det høyere enn det du mener vennene dine får!! Leste sist en på ProClockers der det stod: Overclocking the 4000PT was pretty enjoyable, actually it was damn right exciting. I have long to have a set of 1 gig modules that would support high HTT and we have it here. We were able to get the set up to 289MHz before we ran into the slightest stability. The entire overclocking process takes place at 2.85 volts and timings of 3-4-4-8. The timings may seem slack, but you have to look at the HTT that we got. This makes up all for the loose timings. ( http://www.pro-clockers.com/article.php?id=94&page=6 ) Jeg ville stolt på noen profesjonelle overklokkere, istedet for vennene til en hvem som helst her på forumet! Her er enda en: When over clocking these beasts I set the voltage straight to 2.9volts. I then raised it from 250 MHz because it is stable at 250 MHz, I used the stock timings at got it up to 292 MHz without fault, and then Memtest started giving me errors. The timings are already pretty loose but I temped to raise the voltage to 3.2 unfortunately no response but when dropped the timing to 3-5-5-10 I was able to clock it to 303 MHz at 2.9volts. http://www.velocityreviews.com/reviews/Cor...X2048-4000PT/4/ edit: Det er bare å søke og lese på Google, så finner du tilsvarende reviews! Endret 15. juni 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg ville stolt på noen profesjonelle overklokkere, istedet for vennene til en hvem som helst her på forumet!Det ville ikke jeg. Vanlige brukeres resultater er nok mer representative enn de fleste tester, fordi leverandørene ofte sender håndplukkede komponenter for å sikre seg best mulige testresultater. Derfor stoler jeg mer på de eksemplarene som er kjøpt "over disk". Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg ville stolt på noen profesjonelle overklokkere, istedet for vennene til en hvem som helst her på forumet!Det ville ikke jeg. Vanlige brukeres resultater er nok mer representative enn de fleste tester, fordi leverandørene ofte sender håndplukkede komponenter for å sikre seg best mulige testresultater. Derfor stoler jeg mer på de eksemplarene som er kjøpt "over disk". 6316157[/snapback] Suit yourself, men jeg håper og tror at trådstarter vil tro på profesjonelle. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 hvis de hjemme sier de har problemer med å få den over 265, så tror jeg på det. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg ville stolt på noen profesjonelle overklokkere, istedet for vennene til en hvem som helst her på forumet!Det ville ikke jeg. Vanlige brukeres resultater er nok mer representative enn de fleste tester, fordi leverandørene ofte sender håndplukkede komponenter for å sikre seg best mulige testresultater. Derfor stoler jeg mer på de eksemplarene som er kjøpt "over disk". 6316157[/snapback] Stemmer det, mange produsenter sender ut håndplukkede ram, som de har testet og vet at de går høyt, sier seg selv, bra måte å promotere ny ram på. Sier bare hva folk jeg har prata med i jakten på riktig 2gb ram forteller meg. Er jo UCCC chipper på corsair rammen, bare se på andre sett som bruker UCCC chipper ,f.eks , Mushkin Black XP4000 som hw.no testa for litt siden, G-Skill F1 2GB HZ, stort sett alle stopper rundt 265mhz, noen er heldig og kommer til 275mhz. Tipper du kansje kan nå 300mhz,men da med håpløse timings. Annbefaler OCZ PC4000EB, ikke det at settet nødvendighvis klokker høyere,men rammen er mere flexibel, man kan kjøre tighte timings på 200mhz hvis man vil,noe som ram basert på uccc chipper ikke kan. Dessuten, Corsair 4000PT har steget bra i pris de siste 2 ukene, kosta jo 1700.- ca for 2 uker siden på komplett. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Annbefaler OCZ PC4000EB, ikke det at settet nødvendighvis klokker høyere,men rammen er mere flexibel, man kan kjøre tighte timings på 200mhz hvis man vil,noe som ram basert på uccc chipper ikke kan.6316547[/snapback] Jeg anbefaler også de brikkene, på grunnlag av fleksibiliteten. De har veldig gode timings til å være 2x1GB. Test på XS Endret 15. juni 2006 av Quintero Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå