Gå til innhold

HJELP!!! - Hardware problemer! Finner ikke feilen!

Anbefalte innlegg

Det er steget før jeg leverer pc'en min inn på et verksted, men det er absolutt siste utvei (treigt&dyrt), fordi jeg forstår ikke hva som er galt... Så jeg håper inderlig det er noen her som kan hjelpe meg.

Selve feilen er at jeg får stadig CRC feil (cyclic redundancy check), når jeg prøver å kjøre applikasjoner. Eller I/O feil. Og diverse småbugg, men som jeg tror er samme problem bare mangel på error msg.

- Har installert win xp på ny 2-3 ganger på formatert harddisk (som også er sjekket med chkdsk (grundig) ingen feil).

- win xp ser ut til å fungere helt fint, jeg kan installere (med daemon tools) spill/prog fra img på annen pc på nettverket og da virker det, men kopierer jeg en fil så er det stor sjans for at applikasjonen ikke starter engang.

- Har loadet fail-safe settings i bios (som er relativt nylig oppdatert pga ny cpu).

- Har herset rundt med diverse instillinger, har installer nyeste drivere til alt. Inkludert nyestet VIA 4-in-1 driverene til hovedkortet.

- Temp på cpu og system er helt fint..

Jeg er villig til å kjøpe ny del for å eliminere problemet, men vet ikke hvilken del som forårsaker problemet. Har noen peiling?

Kjapt om oppsettet:

Soyo Dragon+ hk

512mb DDR ram (pc2100)

Seagate barracuda HD (ny i jan.)

XP 2100+

MSI GF4 ti4600

På forhånd takk for all hjelp :smile:

Edit: Har etter søk på forumet sett at andre har hatt lignende problemer uten gode svar, er det virkelig ingen som kan ha en god formening om hva som er feil? Jeg tenker enter hd eller noe på hovedkortet .. men har ikke lyst til å kjøpe nytt nå igjen på en hunch ....

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Halloy på 2002-10-11 16:37 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Halloy på 2002-10-11 21:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...