Gå til innhold

Fotoboks ;) Hehe

Laffen88

Anbefalte innlegg

I dag da jeg var på vei til drammen er jeg litt usikker på om jeg ble knipset. Så alltfor sent fotoboksen da en trailer lå forran meg og det var sterk sol så så ikke det siste skiltet det stod 70 på og da lå jeg mellom 80 og 90 tror jeg lå ganske jevn med trafikken (litt kø).

1: Hvis dette var digitalt kan man se at bilde blir tatt? Hvordan? Og er det forskjell?

2: Er det tidspunkt de ikke er i drift?

3: En jeg kjenner mente at siden det er vei arbeid der nå at det muligens er 80 der vanligvis at den ikke er justert ned? Vet ikke om det er 80 der vanlig.

4: Bilen står på faren min kan jeg som sønnen hans spørre om å få se på bildet som ble tatt? Blir dette sendt med i posten? og jeg bor i oslo må jeg da til drammen får å få sett det?

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3: En jeg kjenner mente at siden det er vei arbeid der nå at det muligens er 80 der vanligvis at den ikke er justert ned? Vet ikke om det er 80 der vanlig.

6310710[/snapback]

Det har vært 60 der flere år faktisk, ble satt opp til 70 nå i vår en gang.

(Hvis det er en av boksene på motorvegbrua du snakker om)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Hvilken fotoboks mener du? Det er faktisk 3-4 stk som er "når du kommer til Drammen" totalt. Kjørte du på E18 eller?

Hvis du er usikker på om du ble knipset eller ei kan du nesten garantert regne med at du ikke ble det. Når du blir tatt bildet av er det ikke mulig å ta feil av det. Det lyser opp rødt selv på lyse dagen.

Eneste som ikke tar sånne bilder er de nye gjennomsnitt fotoboksene. Disse tar bilder i et sett uten blits på dagen men lyser opp i skumringen :)

leife edit

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar

Ok ja på E18 på vei FRA OSLO i starten av brua rett etter 80 Sonen.

En av oss satt og så rett inn i kameraet og så ingen ting. Så får håpe på det beste, kommer bota så kommer den men er så innmari irriterendes å gå å lure på om den tok meg. Er det noen maks grense på hvor lang tid det kan ta før de ikke kan gi meg bot eller noe?

Lenke til kommentar

er du usikker på om det ble tatt, så ble du sannsynligvis ikke tatt!

du hadde merka det om den hadde blinka! med mindre det er installert IR-flash i boksen, dette er usynlig for menskeøyet men synes på kameraer o.l ustyr

vanlige "gammeldagse" bokser med rødblitz merker man... GARANTERT!

har ikke blitt tatt selv, men lå 300 meter bak en som ble tatt.. merka det brutalt selv på 300 meters avstand!

Lenke til kommentar
Tror de fleste nye kameraer har usynlig flash, så det er egentlig ikke noen garanti.

6323574[/snapback]

mener det kun er de nye "gjennomsnittsmålerene" som har usynlig blitz enda jeg...

har et sett av de her i lillehammer... ser det blinker såvidt rødt uansett hvor fort man kjører..

men tviler på at alle nye bokser kommer med dette.. du skal jo merke at du blir tatt da... er jo mye av det prevantive i det

Lenke til kommentar

Hvis det var av gammle typen kan man ikke unngå å se det. Jeg og pappa lå rett bak en som ble tatt, ble nesten blenna. For å sitere en fra Top Gear etter at han var i Norge og ble tatt i fotoboks; "I Norge tar de ikke setvikatet ditt, de tar synet ditt."

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...