Gå til innhold

Flere maskiner på en lisens

Anbefalte innlegg

Heisann, har 4 maskiner som på mystisk vis har truttet og gått noen år nå. Tenkte at jeg skulle få ting skikkelig i hus og anskaffe noen xp pro lisenser. Eneste nedturen er at OEM utgaven for en lisens kommer på 1200kr. (de som er litt kjapp i hoderegning kommer fram til 4800kr totalt) Dette er snakk om en privat hustand og er det mulig å aktivere 4 maskiner med samme nøkkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har 4 maskiner som på mystisk vis har truttet og gått noen år nå. Tenkte at jeg skulle få ting skikkelig i hus og anskaffe noen xp pro lisenser. Eneste nedturen er at OEM utgaven for en lisens kommer på 1200kr. (de som er litt kjapp i hoderegning kommer fram til 4800kr totalt) Dette er snakk om en privat hustand og er det mulig å aktivere 4 maskiner med samme nøkkel?

6310704[/snapback]

når du validerer et produkt fra Microsoft, henter den følgende informasjon:

Windows-produktnøkkel

PC-produsent

OS-versjon

PID/SID

BIOS-info (produsent, versjon, dato)

BIOS MD5 Checksum

Brukerinnstillinger (språkinnstilling for Windows-visning)

Nasjonale innstillinger (operativsystemets språkversjon)

Office-produktnøkkel (ved Office-validering)

Harddiskens serienummer

har du 4 like PC(er) med lik hardware så kanskje du har flaks.....

Lenke til kommentar

6310704[/snapback]

når du validerer et produkt fra Microsoft, henter den følgende informasjon:

Windows-produktnøkkel

PC-produsent

OS-versjon

PID/SID

BIOS-info (produsent, versjon, dato)

BIOS MD5 Checksum

Brukerinnstillinger (språkinnstilling for Windows-visning)

Nasjonale innstillinger (operativsystemets språkversjon)

Office-produktnøkkel (ved Office-validering)

Harddiskens serienummer

har du 4 like PC(er) med lik hardware så kanskje du har flaks.....

6310841[/snapback]

såpass ja, jaja .. ser ut som man må bite i det sure eplet. fanken at det skal være så dyrt å være ærlig.

Lenke til kommentar

6310704[/snapback]

XP Home er vel billigere (men fortsatt er det en lisens pr maskin).

Lenke til kommentar

6310704[/snapback]

Du må nok ha en lisens pr. maskin, men siden det er en hustand har du kanskje noen unger som går på skole? Da kan du bruke student lisenser. Er vist en god del billigere. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...