Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen slår seg av ved oppstart av spill! *Løst*

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Har litt problemer med pc'n og håper å finne hjelp her.

Når jeg starter ett spill, så går det ikke lang tid før skjermen "slår seg av", det kommer opp en melding: "power off mode" eller noe sånnt. Pc'n står på, men skjermen er svart sad.gif Det ellers gule lyset på skjermen som indikerer att skjermen står på, blir nå rødt/orange (Dette har skjedd i både Oblivion og WoW, og det skjer i begynnelsen)

Når dette skjer må jeg restarte pc'n for å kunne bruke den.

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å fikse det, derfor søker jeg svarene her :)

Har prøvd oppgradering av skjermkortdrivere, men uten hell...

Har ett problem til: Diskettstajsonen vises ikke i windows. Det lyse grønnt på selve diskettstasjonen, men den vises som sakt ike i windows, så jeg får ikks brukt den.

Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet også :)

Takker for alle svar :)

Endret av Lost1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikke det. Har kunne spillt både wow og oblivion i flere måneder, men plutselig en dag så skjedde dette.

Trur skjermen skal være god nokk siden det har funket før.

Vet det kan være en mulighet ved å formatere pc'n men vil helst unngå dette ettersom jeg ikke har så mye plass, og helst vil beholde det jeg har på pc'n (har ikke plass til å flytte filene over til en annen partisjon)

Lenke til kommentar

Jeg tror det samme som efikkan, nemlig at du har satt innstillingene for høye i forhold til hva skjermen er spesifisert for. Båndbredden skjermen er maks er spesifisert for blir 'satt sammen' av oppløsning og frekvens. Oppløsningen setter du i spillet mens frekvens blir satt i 'Display' i kontrollpanelet. Du har heldigis ikke skrevet hvilken skjerm du har, men dersom det er en gammel CRT på 17" er nok 1024x768@85Hz optimalt mens det samme eller 1280x1024@85Hz på optimalt på en 19".

Dersom du søker på din skjerms navn finner du nok hvilke frekvenser den er spesifisert for og når det gjelder spillene har de nok enten en loader hvor du kan sette oppløsning (oblivion) eller så finnes det nok en safemodeparameter du trolig finner på google for å resette innstillingene du har satt i spillet.

Problemet med diskettstasjonen kommer av at du har satt flatkabelen feil vei i den ene enden.

Du bør ikke skrive "en melding" "eller noe sånnt" dersom du ønsker svar på IT-spørsmål. Feilmeldinger er alfa og omega.

Lenke til kommentar

Har ikke endret noen oppløsninger, de er som de alltid har vært. Skjermen skrudde seg faktisk av når jeg skulle starte en film en gang også, men dette har kunn skjedd en gang. Nå kan jeg spille filmer uten problemer overhode.

Meldingen som kommer opp i dete tilfellet er ingen feilmelding, det er en standard melding som kommer opp hvergang maskina skrus av og ikke skjermen, så det er ikke noe spessielt med den.

Problemet er jo att skjermen bare settes i ett slaks modus, mens maskina fortsatt står på, eneste løsning er som sakt å restarte maskina.

Skjermen jeg har er en gammel packarbell skjerm som fulgte med en annen maskin vi kjøpte for flere år siden. Det er en 17" CRT skjerm ja.

Jeg kjører ett program som hete Powerstrip, for å kunne gjøre skjermen lysere. Dette har jeg gjort lenge så trur ikke det er problemet, men nevner det i tilfelle dere vet om noe :)

Vet ikke engang om det er skjermen det er noen galt med, for alt jeg vet kan det være maskina som gjør noe galt.

Slik er innstillingene:

Oppløsningen: 1024x768

Fargekvalitet: 32bit

Oppdateringsfrekvens: 85 Hertz

Som de alltid har vært :)

Takker for all hjelp, håper dere har flere råd å gi meg :)

Ettersom jeg spiller en del håper jeg dere kan hjelpe meg så fort som mulig :)

Endret av Lost1989
Lenke til kommentar

Ja har prød å sette oblivion oppløsninga ned til 640x480 men det funket ikke.

Feilmeldinga som kom opp er: Power saving off mode.

Den kommer i en gul boks, på en helt svart skjerm.

Prøvde nettop å sjekke ati catalyst controll center, prøvde å prioritere preformance forran quaity, så skulle jeg sjekke andre ting jeg kunne prøve for å fikse problemet, men dette resulterte i att manskina skjermen slo seg av, og det samme problemt oppsto.

Lenke til kommentar

Maskina mi har en stemme som kommer med en melding hver gang jeg skrur på maksina, klarer ikke helt huske hva den var. Men en gang problemet oppsto (skjermen slo seg av) så sa stemmen en melding jeg ikke hadde hørt før. Den sa: " Sysatem failed VDA cast"

En gang slo maksina av seg selv, når den da slo seg på i gjenn kom det opp en feilmelding i windows. Tok et raskt screenshot av den:

gif.gif

Problmet har også begynn tå oppstå uten grunn. Det vil si, det skjer når jeg ikke gjør no spessielt som å spille.

Håper det komemr til nytte :)

post-77046-1150378668_thumb.jpg

Endret av Lost1989
Lenke til kommentar

Årsaken var overopphetet skjermkort. Vifta på skjermkortet var ødelagt og deremed ble ikke skjermkortet nedkjølt.

Løsningen ble å sette en 20kr vifte fra clas olson (er ikke sikker på hva kjeden heter) til å nedkjøle kortet, og det funker :)

Takker i gjenn for alle svar jeg har fått og alle tipsene dere har kommet med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...