verwooks Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg hadde en extern disk som ble ødelagt ved en feiltagelse av power adapter. Trodde da at psu inne i kabinettet ble ødelagt. Så jeg tok disken ut av aluminiumskabinettet og satte den rett inn i pcen. (er bare en vanlig disk) Det som da skjedde var at pcen ikke ville starte opp, den er bare helt død! har forhåpentligvis bare gått en sikring en plass? I psu? Eller hovedkortet? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Død? Det er vel bare det at biosen forsøker å boote opp på den harddisken du satte inn. Ta den ut igjen å se hva som skjer. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Om du mistenker sikringa i PSU, ta ut strømkablen fra strømforsyninga som går fra veggen (230v) i et par min. Så prøver du å starte den igjen Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 disken er tatt ut. Tester det jubalon så når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
T2T Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Du kan prøve å kortslutte PSU-en, hvis den ikke starter da er nok strømforsyningen gåen. her er et bilde av hvilken kontakter du må kortslutte http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Hvis det skulle starte opp ved å kortslutte, ville alt fungere etterpå da? eller har da bryteren tatt kvelden eller noe? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvis det skulle starte opp ved å kortslutte, ville alt fungere etterpå da? eller har da bryteren tatt kvelden eller noe? 6312340[/snapback] Nei, men da kan du utelukke strømforsyninga som feilkilde. Dessuten bør du ha belastning på den, og helst også måle spenninga ut. For molex-pluggene er gul=12v, rød=5v. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 SOLVED: Tok ut strømkontakten i noen minutter så startet den opp igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå