Gå til innhold

Kan vanlige DVD-spillere lese DVD+R DL?

Anbefalte innlegg

Klarer vanlige DVD-spillere beregnet for "TV-bruk" å lese av DVD+R DL formatet?

Og er det vanlig at man får mye feilbrenninger på disse?

Hvis jeg ønsker å brenne ut en fil som er større enn de 4,7GB som vanlige plater, finnes det alternaltive måter å få brent ut på? Andre DVD-formater...?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en H/K DVD25 som klarer fint å lese DL plater, det samme gjelder Coop spilleren min.

Har heller aldri hatt feilbrenninger på hverken BenQ DW822a eller BenQ DW1620. Men jeg har kun brukt Verbatim sine DL plater.

Når det gjelder å brenne ut større filer, må de som regel komprimeres. Anbefaler Dvdrebuilder til dette.

Lenke til kommentar

Med prisen som er på DL plater er det vel heller bedre å bruke høyere komprimering eller å dele innholdet på to plater. Finnes gratis programmer som gjør begge deler.

Forskjellen på DVD-R DL og DVD+R DL er vel akkurat samme som på DVD-R og DVD+R. Kan sikkert oppleves at enkelte standalone spillere takler DVD+R DL og ikke DVD-R DL, eller omvendt.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Forskjellen på DVD-R DL og DVD+R DL er vel akkurat samme som på DVD-R og DVD+R.

6333765[/snapback]

Og forskjellen der er?

Har nemlig noen filer som jeg nødig vil komprimere, og de er på 5,4 til 7,5GB. De går inn på +/-R DL platene. Kan ikke dele opp filene og bruke vanlig 4,7GB...

Lenke til kommentar

Her kan du lese om forskjellen mellom formatene DVD'er.

Når det er sagt, dersom du skal brenne filmer på enten dual eller double layer til

avspilling i vanlige dvd-spillere bør du bruke et program som gjør dette.

Det finnes sikkert et vell der ute, men selv bruker jeg Slysoft's sin CloneDVD til å gjøre jobben.

Utrolig greit til backup av filmer som en har :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det ikke koselig når produsentene ikke kan bli enige om noe, og man får et fluss med "forskjellige" formater (er vel 99% like)? Eneste positive med dette styret er vel at det blir mer priskrig mellom formatene, og vi får billigere plater. Hadde det kun vært èn standard som alle var enige om å lage, så hadde den vel kostet mer tenker jeg.. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Nå må jeg bare gå til anskaffelse av en DVd-brenner:P

Skal bestille fra PSData og vet ikke hvilken jeg skal velge.

Valget står mellom de tre billigste her Hørt mye bra om NEC, men Samsung har pleid å lage veldig gode ting og tang, så hvis noen har noe å tilføye...?

Lenke til kommentar
Samsungen er ganske bra. Hvis du skal brenne dual-layer plater med den bør du kjøpe Verbatim -R, siden den ser ut til å være betraktelig bedre på dem enn andre varianter.

http://www.cdfreaks.com/article/275/7

6340028[/snapback]

Jeg kommer til å bestille Samsungen i morgen, når kontoen fylles til randen av feriepenger. Derfor leste jeg akkurat denne reviewen i går. Så vidt jeg kan se ut fra testen, brenner Samsungen bedre DL+R enn DL-R?

Verbatim DL +R : PI Average =2 , PIF Average 0.03, Max PIF 2

Verbatim DL -R : PI Average =9.5 , PIF Average 0.03, Max PIF 3

Har du blingset Nils?

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...