toriamos Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 På bakgrunn av euforisk test i hardware.no gakket jeg avgårde og kjøpte nevnte kort. Kunne overklokkes til 320/660 MHz, jeg fikk mitt opp til 276/612 med Powerstip, og det er maks uten frysninger og grafikkfeil. 11552 i 3Dmark 2001 var resultatet hardware.no fikk, jeg fikk 8771. Nå har jeg bare Athlon 1200 da, men likevel. Sist detonator er seffen innstallert, og resten av systemet funker så det suser. Default på dette kortet er 249/553, Med den instillingen fikk jeg 8500 i benchmark. Så differansen fra uklokket til overklokket er da bare 271 benchmark, er ikke det litt lite? Er her noe galt montro? Lenke til kommentar
dp Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 dette har vel vært opp flere ganger før? prosessoren din klarer ikke mer.. det er den som er flaskehalsen. Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Tror nok det er CPU som bremser deg der ja, litt mer kraft på den fronten hadde nok løftet deg noen hakk. Antar du ikke har den samme hardwaren Hardware.no brukte på testen sin.. så da er det ikke garantert at du kan klokke like høyt som de klarte. :smile: Sånn er det bare! Lenke til kommentar
Lef Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg har selv bestilt meg dette kortet, men venter fortsatt på at det skal komme. Hvilken CPU har du, XP eller T-bird ? Jeg har selv en 1,13 T-bird, og fikk ca 8000 3d marks ved test med et Nvidia referansekort (?) TI 4600 128 DDR RAM. Så jeg tror ikke du skal være så veldig misfornøyd med ditt resultat, men det kan virke som du får for "lite" overklokking ut av kortet, det skal jeg være enig i :smile: Får håpe jeg er heldigere med mitt kort, og at jeg en gang får råd til å kjøpe meg en hissigere CPU :smile: Lef Lenke til kommentar
alexio Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 POV xp er et BRA kort! Det er som de andre her sier at du har ræva pc, og kunne heller kjøpt et litt dårligere kort og fått samme resultat... hadde du f.eks klokka gpu'en din, med kanskje 2 GHz, ville du fått et langt bedre resultat enn det du fikk med klokka gpu med thunderbirden din...... jeg får vel si det sånn at jeg har hatt det samme problemet.... gf 4 ti 4400, duron 1,1.... så oppgraderte jeg og fikk 9800 i stedet.... (med duron fikk jeg 5900)... jeg kjører sd-ram.. så om du har det har du vel kanskje også et svar på spm. ditt.... uansett; 8500 3dMarks er ikke dårlig... du kjører ALT som trengs av spill og de fleste andre tunge oppgaver, så HVORFOR bry seg?? det med 3dMarks er jo bare den der "min pappa banker pappaen din"-sak.... det er bare show off... det ordentlige er om ting hakker og om bildekvaliteten er på topp.... f.eks. parhelia, skittbra for folk som ikke spiller (og for den saks skyld kjører 3dMark..) Men ellers fungerer det topp... akkurat som visse benchmark programmer "favoriserer" noen produsenter som f.eks athlon xp går for å være grafisk bedre enn p4 o.s.v..... MVH Alexio Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 ****, hvor dere er kjappe til å svare. Vel, benchmarkresultater har aldri holdt meg våken om natta, bare så det er sagt. Men jeg svar på spørsmålet mitt fikk jeg jo, på tide med ny cpu forstår jeg. Glimrende. Ops, kom på noe annet jeg lurte på i samme slengen.... har ikke nvidia et program som kan slette gamle skjermdrivere, noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: har ikke nvidia et program som kan slette gamle skjermdrivere, noen som vet noe om dette? Joda. :smile: Detonator Destroyer Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Takk Knuty Lenke til kommentar
aschj Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Nå er jeg lei av å snakke om dette kortet, ass. Får mitt opp i 320/720 til benchmarking (Enormt med artifacts). Til vanlig kjører jeg det på 300/690. Helt uten artifacts :smile: Ganske imponerende egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå