iMono Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 der klarte du og grave fram gamle rykter ja.. så lenge det står "the anonymous source" så skal me ta det med ein spade salt.. populært og lage dårlige rykter om ps3 for tiden.. 6314022[/snapback] Jeg er tilhenger av Playstation, men vil ikke forhåndsbestille for det om. Da er du i hendene på forhandleren og Sony. Dette er jo heller ikke gammelt nytt da. Artikkelen er jo tre dager gammel. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Forhåndsbestilling et halvt år før jeg kanskje å ta i litt. Nettbutikken kan tross alt binde deg opp til prisen, med mindre de oppgir noe annet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Tviler på om mpx vil lure deg, syns det er tåpelig at folk prøver å advare mot å forhåndsbestille. Vil man være først i køen så anbefaler jeg at folk bestiller. Selv komemr jeg til å vente og se hva folk sier men hvis man vet at man skal ha ps3 uansett så tror jeg det er best å bestille nå. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 MPX.no har skrevet i vilkårene for bestilling av PS3 at prisen vil bli justert ned til markedspris når den er klar. De oppfordrer videre til å lage bestillingen som postoppkrav så ikke noe blir trukket fra kort før den sendes, og at en kan legge til utstyr, spill og annet til en eksisterende PS3-ordre som er i oppkrav. De skriver også i vilkårene at en når som helst kan trekke seg fra bestillingen sin. For de som ønsker PS3 på release er det bare å hive en bestilling fortere enn svint. Med Xbox360 launch friskt i minne husker jeg om flere som ikke var med på første levering av forhåndsbestillinger siden de bestilte for sent. For det andre vil nok PS3 være en god del mer populær og ettertraktet enn 360 var ved launch. For det tredje vet en ikke hvor lange køene utenfor Lefdal og Elkjøp blir. Vi husker folk som stilte opp kvelden i forveien på Xbox360. Noen av de som kom på natten/morrakvisten og stod noe timer i kø gikk tomhendt hjem. Da sier det seg selv at de som absolutt vil ha PS3 17. November kommer til å stille langt tidligere denne gang, samt køene blir enda lengre. Det har svirret løse rykter om at Sony enda ikke er i gang med å produsere konsollen på samlebånd og det er nå "bare" 5 måneder til launch. Godt mulig det blir færre PS3 tilgjengelig i Norge enn Xbox360 siden de har en tendens til å favorisere store USA, Asia og større Europeiske land enn vår lille kystby. For å si det kort. For de av oss som husker 360-launch kan en sikker gange interessen for PS3 med 2. Det er også sannsynlig at antall konsoller klar til launch er færre i Norge enn 360 hadde. Så kan vi begynne å snu på krona og flisa og spare 3-700 kroner ved å stå en natt i kø og ikke være helt sikker på om en får PS3. Eller som jeg, allerede ha lagt inn en bestilling tidlig i mai, og kan sove fint og trygt fram til launchdag uten å igjen måtte tilbringe mange timer utenfor en butikk. Jeg er hardcore på å skulle ha PS3 ved launch, og er villig til å betale de kronene ekstra, og eventuelle "barnesykdommer" en konsoll alltid har. Er du gniten og usikker. Vent på prisfallet som kommer i løpet av 2007 mens vi andre sitter å ser Blu-Ray, spiller PS3 spill i 4 dimensjoner, lander fly på kanten av et stup med enkle "bevegelser" og slipper senebetennelse siden rumble ikke er inkludert. Happy gaming folkens... Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 takk for den trykkertor... kunne ikkje sakt det bedre sjøl... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 HDMI har ikkje direkte noe med blueray og gjøre... HDMI er ein standard som kansje blir vanlig om 5-6 år, sony veit ikkje heilt sjølv ke HDMI er for noko, du kan fint bruke bluray med HD bilde viss du har hd tv. xbox 360 har ikkje HDMI men den kjører jo fint HD signal.. att den ikkje har HDMI utgang er kansje ikkje den største nedturen.. att den ikje har innebygd trådlaus sender er verre..(den billige versjonen) eg forhåndsbestille på www.mpx.no der koster den nå 7000 men det er berre ein fiksjonel pris, den vil bli justert til markedsverdi under lansering.. 6309995[/snapback] haha lol, sony vet nok hva HDMI er lol ass. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Forhåndsbestilling et halvt år før jeg kanskje å ta i litt. Nettbutikken kan tross alt binde deg opp til prisen, med mindre de oppgir noe annet. 6315142[/snapback] Som forbruker er det du som har alle rettigheter hos en nettbutikk. De kan ikke binde deg til prisen, de kan ikke en gang binde deg til bestillingen, du kan avbestille når du vil. Du kan til og med returnere produktet to uker etter at du har mottatt det og kreve pengene tilbake, uten å oppgi noen som helst grunn. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Er du hardcore ligger du i kø Jeg skal ikke ha på launch. Jeg venter og ser om PS3 kan levere noe 360 ikke kan, og som jeg vil ha. Kan den ikke det ser jeg ikke noen grunn til å bytte. Men som Pastoren sier: Forbruker har alle rettighetene. Butikken er der for deg, ikke omvendt. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Viss du SKAL HA så er det nok lurt å forhåndsbestille ja. Nei det er mange ting som er forskjellig på versjonene. Mitt råd er å kjøpe den dyre. Den har alt som den andre er strippet for. Den har HDMI (HDTV tilkobling) Den har harddisk Den har trådløst nettverk og mange slike ting som den andre mangler. (viss jeg ikke tar helt feil. Den billige er bare det. Billig) (relativt billig ) 6309757[/snapback] Kommer litt seint inn i tråden men er det ikke snakk om at vi Europa skulle kun få en versjon altså kun den dyre utgaven? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 joda det stemmer det... kommer bare en versjon ivertfall til norge... om det er hele europa er usikkert, men norge og england fikk bare 60GB versjon.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 SÅvidt jeg fikk med meg så var det at englandssjefen mumlet om at de kanskej bare skulle importere den dyre utgaven, har ikke sett noen bekreftelser på at bare den dyre skla komme til europa. Syns nå folk skal ha et valg, dog så er det dumt å ha 2 utgaver til et spillkonsoll men når det blir så dyrt som det blir så er det kanskje greit. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Sony avfeier rykter om downgrades på ps3.. 3,2 ghz blir IKKJE 2,8ghz.. kilder fra ign.com NO DOWNGRADES..! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Sony avfeier rykter om downgrades på ps3.. 3,2 ghz blir IKKJE 2,8ghz.. kilder fra ign.com NO DOWNGRADES..! 6321648[/snapback] Ville ikke ha blitt særlig stor forskjell i ytelsen uansett. Fatter ikke at folk er så utrolig opptatt av hvor rask den blir. Tall har veldig lite om hva en konsoll kan yte. Det ligger så utrolig mye mer i en konsoll enn Mhz og antall GigaFlops. Sony er vel den eneste som i det hele tatt kommenterer rykter på nettet. Fatter ikke at de gidder en gang. La folk få diskutere og konsentrer dere om konsollen dere lager Sony. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 hehe...enig der.. john woo's stranglehold er og bekreftet til lansering av ps3 17 november.. da er det lagt til lista mi på spill som skal kjøpes til launch.. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det vil være FÆRRE PS3 enn Xbox 360 6312128[/snapback] Når ble dette sagt, ev bekreftet? ev url? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Her er grunnen til at Sony kaller ps3 for ein pc.. dei sparer 1,7% i toll til EU viss det er ein pc og ikkje konsoll.. ps3 pc ikkje konsoll..! sony vil vel spare penger slik som alle andre.. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Her er grunnen til at Sony kaller ps3 for ein pc.. dei sparer 1,7% i toll til EU viss det er ein pc og ikkje konsoll.. ps3 pc ikkje konsoll..! sony vil vel spare penger slik som alle andre.. 6356488[/snapback] Trodde den tollen sank gradvis hvert år fra 2001, og at den nå skulle være helt borte.. Tror derfor ikke det vil angå PS3 i noen grad, enten den klassifiseres som PC eller spillmaskin. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Lurete på om noen vet om jeg har store sjanser for å virkelig få PS 3 så snart lanseringsdatoen er passert, eller så snart butikken jeg forhåndsbestillte fra har den inne?? Hvor bør jeg isåfall bestille fra? Er det bare størrelsen på harddisken som er forskjellen på de to modellene som kommer? HAr hørt at de vil koste 4 og 5000, korrekt eller?? På forhånd takk! 6309723[/snapback] Kommer bare en modell til Norge og det er den dyreste. Ellers ville jeg ventet med å forhåndsbestille siden priser og hvilke spill som medfølger kommer til å forandre seg betraktelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Mitt tips, med mindre du er avhengig av å ha den med en gang, er å vente til den faller litt i pris. Jeg synes fortsatt 6000-7000,- er helt absurd for en spillkonsoll, samme hvor bra den er. Jeg skal ikke utelukke at jeg kommer til å kjøpe meg en PS3, men det blir iallefall en god, god stund til - jeg venter på et større prisfall og til de har et godt spillbibliotek. Tror nok Wii og 360 vil klare å holde meg opptatt så det burde gå greit å vente Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå