Gå til innhold

Lurt å forhåndsbestille PS 3?


Anbefalte innlegg

Lurete på om noen vet om jeg har store sjanser for å virkelig få PS 3 så snart lanseringsdatoen er passert, eller så snart butikken jeg forhåndsbestillte fra har den inne?? Hvor bør jeg isåfall bestille fra?

 

Er det bare størrelsen på harddisken som er forskjellen på de to modellene som kommer? HAr hørt at de vil koste 4 og 5000, korrekt eller??

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du SKAL HA så er det nok lurt å forhåndsbestille ja.

 

Nei det er mange ting som er forskjellig på versjonene. Mitt råd er å kjøpe den dyre. Den har alt som den andre er strippet for.

 

Den har HDMI (HDTV tilkobling)

Den har harddisk

Den har trådløst nettverk og mange slike ting som den andre mangler. (viss jeg ikke tar helt feil. Den billige er bare det. Billig) (relativt billig :roll: )

Lenke til kommentar
Det var regned med att halvparten så mange ps3 ville nå butikken som xbox 360 gjore..

 

du kan vel egentlig gløyme ein ps3 17.november viss du ikkje bestiller nå..

 

eg forhåndsbestile i mai..:)

6309931[/snapback]

 

Hvor forhåndsbestillte du ifra da? Kan ikke tenke meg at den billigste versjoen ikke har HDMI. Hva skulle da være poenget med blue- ray spilleren??

Lenke til kommentar

HDMI har ikkje direkte noe med blueray og gjøre...

 

 

HDMI er ein standard som kansje blir vanlig om 5-6 år, sony veit ikkje heilt sjølv ke HDMI er for noko, du kan fint bruke bluray med HD bilde viss du har hd tv. xbox 360 har ikkje HDMI men den kjører jo fint HD signal..

 

att den ikkje har HDMI utgang er kansje ikkje den største nedturen..

 

att den ikje har innebygd trådlaus sender er verre..(den billige versjonen)

 

eg forhåndsbestille på www.mpx.no

 

der koster den nå 7000 men det er berre ein fiksjonel pris, den vil bli justert til markedsverdi under lansering..

Lenke til kommentar

Jeg tenker at informasjonen du sitter inne med at det kommer halvparten så mange ps3 som 360er er litt feil. Så vidt jeg forstod så var det i det minste snakk om det dobbelte. Å det er ikke for sent før utsalgsbutikkene sier at de ikke lenger tar imot forhåndsbestillinger. (de har jo ikke begynt enda. Så det er nok langt fra for sent)

 

Bestille i mai er kanskje å ta litt hardt i. Å tro at alle er like paranoide som deg er vel litt overdrevent. jeg hadde ikke forhåndsbestilt 360 og fikk den samme uka den kom ut. (siste core edition de hadde) men fremdeles 360 ;))

Lenke til kommentar

Om g bestile i mai eller ikke har vel ikkje noko og sei...og eg tok hardt tid med bestillinga, seff har ein god tid enda..men det er jo like godt og berre bestille viss ein skal ha seg ein så er det ute av verden, det må da til og med du skjønne bromlexi..

 

hadde eg utsatt det hadde eg glemt det...men sånn er no det..

 

 

og når det det gjelder mangelen og at eg sa att det vil bli mindre tilgjengelige enn 360 så har ein liten link til deg..om du vil tru på den eller ikkje bryr me veldig lite..

 

men eg har da ivertfall kilde og backe opp uttalelsen min..

 

PS3 MANGEL!

Lenke til kommentar

og ein liten ting te...det er ikkje alle som er like NAIVE som deg som trur du kan få tak i ein ps3 i butikken på lanseringsdagen..og var det core du sa..billige versjonen av ps3 kjem ikkje te norge ein gang.. så viss alle skal satse på din strategi da blir det lite ps3 spilling på folk i slutten av november..

Lenke til kommentar
og ein liten ting te...det er ikkje alle som er like NAIVE som deg som trur du kan få tak i ein ps3 i butikken på lanseringsdagen..og var det core du sa..billige versjonen av ps3 kjem ikkje te norge ein gang.. så viss alle skal satse på din strategi da blir det lite ps3 spilling på folk i slutten av november..

6310672[/snapback]

Heldigvis så var MS så smarte at de ikke gjorde forskjell på selve maskinen (bortsett fra DVD-tray) så det blir litt feil å sammenligne 360 core og PS3's "billig"versjon :roll:

Lenke til kommentar

Men da er det jo bra att den "billige" ikkje kjem til norge, men att det da vil bli mindre konsoller tilgjengelig siden den berre kjem i ein utgave. 360 kom i to utgaver så det var fleire konsoller i butikken til lansering..

 

eg tviler på at sony vil kompensere og sende flere units hit bare fordi me får bare en versjon..eg trur me rett og slett får mindre konsoller..men tiden vil vise..

Lenke til kommentar

Det vil være FÆRRE PS3 enn Xbox 360, og da sier det seg selv at det blir umulig å skaffe noen maskiner ved å dukke opp. Vi husker jo alle hva som skjedde 2/12. Alle butikker var utsolgt før åpningstid, og mange av de som forhåndsbestilte fikk den ut i januar.

Lenke til kommentar

Har man tålmodighet nok til å vente litt kan det hende man unngår barnesykdommer som noen opplevde med Xbox360. I tillegg går vel prisen ned etterhvert og spilltilbudet blir vesentlig større.

Men jeg er fullstendig klar over at en slik ventetid er som å hoppe opp og ned på en spikmatte. :)

Lenke til kommentar
Det vil være FÆRRE PS3 enn Xbox 360, og da sier det seg selv at det blir umulig å skaffe noen maskiner ved å dukke opp. Vi husker jo alle hva som skjedde 2/12. Alle butikker var utsolgt før åpningstid, og mange av de som forhåndsbestilte fikk den ut i januar.

6312128[/snapback]

 

Ja ok, så det er derfor 2 venner av meg sto utenfor Elkjøp 09.50 tiden og når da Elkjøp åpnet så gikk de rett inn og kjøpte konsollen!?

Lenke til kommentar
HDMI har ikkje direkte noe med blueray og gjøre...

 

 

HDMI er ein standard som kansje blir vanlig om 5-6 år, sony veit ikkje heilt sjølv ke HDMI er for noko, du kan fint bruke bluray med HD bilde viss du har hd tv. xbox 360 har ikkje HDMI men den kjører jo fint HD signal..

6309995[/snapback]

 

OT:

 

HDMI er digital, som DVI, men DVI mangler digital lydinngang, det er kun bilde. HDMI er begge deler. I tillegg skal HDMI inneholde HDCP. Den beste på 360 er komponent og er analogt. Forskjellen på analog komponent og digital HDMI/DVI er ikke så stor at det er viktig. Hvert fall ikke akkurat nå og noen år framover.

 

Men skulle vel ærlig talt hatt HDMI på 360, så har man ihvertfall det.

 

OnT:

 

Jeg ville ikke forhåndsbestilt. Vil du virkelig har en maskin stiller du deg i kø utenfor en butikk tidlig om morgenen. Det at den er så dyr tror jeg vil gjøre at køene vil bli mindre i førsten, de vil bli store, men mindre enn forventet.

 

Leveringsdatoene til nettbutikker er høyst diskutable og oftest stemmer de ikke. Vanligvis ender det med at man får maskinen noen dager etter release. Dessuten tror jeg du kan spare mye på å handle på Elkjøp, Lefdal eller Expert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...