Gå til innhold

L'easy bedriver landeveisrøveri!

Anbefalte innlegg

Her idag landa det noe reklame ned i postkassa mi, blant annet en reklame brosjyre ifra firmaet L'easy! Du har kanskje sett reklamen på tvn?

Vel, de skulle selge meg en pc.. og de opererer bare med avbetaling faktisk!

Jeg leste litt nøyere og fant ut at de hadde to tilbud.

PC nr 1:

1200 mhz "internett-pc"

med dvd, 128 ram og 20Gb hd

Denne skulle jeg få leie til den nette pris av 299,- pr måned.

PC nr 2:

xp1600+, cd-brenner, dvd, 128 ram

hele 40 gb hd og nettverkskort.

De skulle bare ha 399,- pr måned for denne

Alle pc'ene var inkludert med 17" skjerm og mus/tastatur..

Veeel, tenkte jeg og leste videre på leie-avtalen.

Der ble jeg ikke direkte overrasket av hva jeg leste, men syntes det er jo utrolig hva enkelte bedrifter "tilbyr".

For hva synes du til å betale den nette pris av 17.940 kr for pc nr 1 og 23.940 kr for pc nr 2 ?

For avtalen gikk over hele 5 år! FEM ÅR!! Tenk deg og betale 400 kr HVER måned, i 5 år, for en pc som er utdatert den dagen du fikk den?

Slikte "tilbud" er jo hoderistende, men det verste er jo at det faktisk må være folk som kjøper dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første, andre og tredje gangen jeg kjøpte PC, kjøpte jeg via Thorn. Plz ikke kast harde gjenstander :grin:

Den første var en AST, Pentium 100. Overklokket den til (gishp) 133, merkbart raskere faktisk. Den hadde 8MB RAM som standard, og jeg vil aldri glemme hvor mye MS Encylopedia og atlas hakket.. Atlaset hadde en morsom hjelper formet som en klode, og hver gang den dukket opp var det nummeret før hele systemet låste seg p.g.a. belastningen :grin: Akk ja, det var tider...

Den andre var en IBM Aptiva. Og jeg tør å sverge på Bibelen at jeg aldri skal ha en stasjonær IBM PC igjen, aldri. Den var et mareritt for meg som likte å klå litt inni og finne ut hvordan ting funket.

Den tredje var en REC Powerline. Nå kan man snakke om bra PC, for det var den. Veldig trofast mot meg, sjelden problemer om jeg ikke forårsaket dem selv. Det var også en "Thorn maskin". REC er kjent for høy kvalitet, og det viste den.

Per i dag bruker jeg en PC jeg bygde sjæl. Vil neppe kjøpe ferdig igjen med mindre morgendagens PC´er blir like avanserte som nye biler. Da har man ikke mye valg.

Lenke til kommentar

Ta deg en tur på QXL,, der snakker vi mange som tror på julenissen. Noen går jo seff alltid i garnet.

Noen jeg kjenner skal ha seg pc nå, de henvendte seg til meg om ev. bygging og pris, jeg sa ca.5500-6000 for en bra xp1800 1.53ghz +diverse småsnacks. Humm, men på Elkjøp har de jo en 1.7ghz til 6995.- med skjerm!! Akk ja,, måtte holde times foredrag får å overbevise om at de sparer 1000-lapper.

Ignorance is bless

Lenke til kommentar

Sånn som jeg kjenner til dette, blir jo dette akkurat som en hjemme pc fra jobben. Jeg godtok en slik avtale for ett par år siden, og betalte ca 800 i mnd, som skulle gå over 3 år... svindel det og. Ble jo over

25 000 totalt for en pc som er utagammal etter ett par år...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 22:42, skrev pellemann:

Sånn som jeg kjenner til dette, blir jo dette akkurat som en hjemme pc fra jobben. Jeg godtok en slik avtale for ett par år siden, og betalte ca 800 i mnd, som skulle gå over 3 år... svindel det og. Ble jo over

25 000 totalt for en pc som er utagammal etter ett par år...

En god idé er å tenke igjennom før man kjøper. Det er ganske smart! Folk som f.eks. skal kjøpe frokostblanding på Rema og som ikke gjør dette ender kanskje opp med å ha kjøpt både bil og villa! Tenking er for de smarte :razz:

Og til deg som hadde kjøpt IBM Aptiva: I LAUGH IN YOUR FACE!! MUHUHUHAHAHHAHAHAHA!!! Aptiva er latin for "dette er en drittPC, ikke kjøp den!!!"

Lenke til kommentar

Jeg(eller rettere sagt mamma og pappa) kjøpte en ferdig PC IBM aptiva for 3 1/2 år siden, og den var god da den var ny... Ikke skjermkortet da, det var et 4mb kort, men funket helt fint fram til Max Payne hvor det ikke holdt. Kameraten min som kjøpte ca samme tid kjøpte et 64mb, men det var f... meg konge og da.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 15:09, skrev aurstad:

1200 mhz "internett-pc"

Hva pokker er en "Internett-PC"?

Det er nok flere som burde sette seg inn i det som står med liten skrift på den siste siden i disse katalogene. Mange av disse "Billig PC fra arbeidsgiver med skattefradrag"-konseptene er heller ikke "gavepakker".

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...