harrir Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Er helt ny for php så trenger litt hjelp her. Jeg har et lite skript hvor jeg bruker en skjema å skriver til en fil. Den filen includerer jeg igjen en annen plass. Poenget er at alt kommer i en linje. og jeg må ha det sånn at det blekker linja etter iframen den er i (ja jeg bruker iframe. det er fordi det er et javascript). Fins det en måte å få linjene til å brekke? Fant noe i et annet skript som brukte str_replace, men det la på noen ekstra bokstaver(er nok jeg som har gjort noe galt en plass). dette er koden: if($HTTP_POST_VARS['submit']) { if(!$_POST['input']) { echo "Du må skrive inn noe!"; exit; } else { echo "something"; } } $tekst = $_POST['input']; $tekst = str_replace("\r\n","<br>",$tekst); $open = fopen("nytt.txt", "r+"); if(!$open) { echo "Error opening file!"; exit; } fwrite($open, $tekst); fclose($open); Og så kan jeg legge til at som du ser så bruker jeg "r+" i fopen, som da skal skrive over alt fila, men nå så legger den bare til før "-"(bindestrek). Hvordan har dette seg? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 php.net/fopen der kan du lese om de forskjellige modusene å åpne i Lenke til kommentar
harrir Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 php.net/fopen der kan du lese om de forskjellige modusene å åpne i 6310309[/snapback] Knew that... Må bare skjærpe meg på å lese alt whoho! litt mekking der så virket det! Tusen takk for hjelpen og rettledingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå