Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc vil ikke starte etter bytte av kabinett!

Anbefalte innlegg

For en stund siden fikk jeg en pc av en gammel venn, kabinettet var herpa og utrolig stygt, så jeg tenkte jeg skulle flytte pcen over i mitt gamle kabinett, men etter at jeg gjorde det, så fungerer den ikke. Alt virker normalt, vifter går osv, men når jeg starter den piper den, prøvde å google etter en plass jeg kunne se hvilke pip som betydde hva, men fant ikkeno. Den viser heller ikke noe bilde. Jeg har prøvd med ny ram og skjermkort, funket ikke. Skal prøve med ny cpu snart, og harddisken har blitt testa i hovedpcen. Er ganske nøyaktig 3 sekunder mellom hvert pip, pipet er på rundt 2. Så vi kan ganske sikkert konkludere med at det enten er hovedkort eller psu det er noe galt med. Håpet at noen her kjente til problemet eller pipene. Vil gjerne få brukt denne pcen til server eller som ekstra pc generelt. Jeg vil gjerne få vite nøyaktig hva som er galt og hva jeg evt kan gjøre for å fikse, eller hva jeg må kjøpe nytt. Specs er Abit KG7-Lite, 256mb twinmos pc 2100/512mb Apacer pc 2700 begge cl 2.5, WD400 40gb, Amd 1800xp, 2600 skal brukes om det er noe poeng. Geforce 2 mx400 elns ble brukt før, nå brukes Geforce 5200 et eller annet. Psu står merket på "feil side", orker ikke sjekke da den har kjørt pcen før og det virker litt irrelevant. Nå vet jeg ikke om det er mer å si, trenger hjelp her, håper ikke alle synes den er tl;tr, og at jeg får hjelp her, blir evig takknemlig, har slitt med denne i en god stund nå. Kort oppsumert; pcen lager pip på 2sek, 3sek mellom hvert pip, og viser ikke bilde, abit kg7-lite hk. Hjelp? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne det vanlige problemet ved bytte av kabinett:

Man glemmer å sjekke at det er riktig antall avstandstykker under hovedkortet. Hvis det står i et skruefeste fra et gammelt HK på en plass der det ikke er skruehull i det nye HK, så blir det en kortslutning.

Etthvert symptom er da mulig.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke problemet, det var skruehull for alle skruefestene, det var dog ett skruefeste og hull som ikke ble brukt, er det et problem? Alle vifter osv koblet til hk fungerer fint, sammen med speaker, på-knapp osv. Rimelig sikker på det er hk, leste litt om pipelydene, virker som det er skjermkort/ram relatert, kan stemme ganske bra, da problemet er at det ikke vises noe bilde. Må vel finne et nytt hk. =/

Lenke til kommentar
Er spacerene der eller ikke?

6311434[/snapback]

Hæ? :p

Piper det om du setter tilbake alt i det kabinettet det sto i?

6311441[/snapback]

Det er desverre kastet forlengst.

Her er det noen beep-koder:

http://www.computerhope.com/beep.htm

Har du prøvd med en RAM-brikke av gangen? Trodde ikke pc2100 og pc2700-RAM fungerte samtidig, men kanskje jeg som er uvitende..?

Har du Award eller Ami BIOS?

6312475[/snapback]

Det er Phoenix, men jeg forsto ikke de tallene til beepcodes, det er mellomrom mellom hvert pip, eller hvor lenge hvert pip varer?

edit: Masse feil i quotingen. =P

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...