monkeyboogie Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei. Jeg har hatt ett emnet oppe på forumet før angående hjemmeside, nå skal jeg starte from the scratch å lage en ny hjemmeside, ikke noe sånn super side men en helt grei side, men jeg trenger deres hjelp til visse ting å tang. Hjemmesiden skal være ett fritidsobjekt som skal være helt gratis, så jeg lurer jo på hvilken nettside jeg burde bruke for å "hoste" den gratis hjemmeside jeg skal ha da, jeg er ikke intressert i slike freewebs/piczo sider, fordi jeg skal lage banner/knapper/bakgrunn i photoshop selv. Jeg hadde tenkt å bruke programmet Web Page Maker , som virker som ett greit å enkelt program hvor jeg laster inn det jeg har laget i photoshop å skriver på siden med notisblokk, finnes det noe bedre for meg å bruke en dette programmet? jeg er ikke akkurat noe geni med slikt. Så hvilken gratis side er best å raskest å bruke til å ha siden på? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Start.no og Home.no har gratis plass til å legge ut hjemmesider, 20-30MB. Lenke til kommentar
ScatexX Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Start.no og Home.no har gratis plass til å legge ut hjemmesider, 20-30MB. 6309117[/snapback] Hotserv.dk; 100MB plass og kun få minutter ventetid før webhotellet er oppe, funker superbra. Start og Home er skuffende, desverre! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Enig med ScatexX, Start og home har fått en innmari treg forbindelse. Jeg bruker en privat en jeg da. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg bruker 1go på 1go.dk. Det er bare 5 mb gratis, men jeg valgte den siden fordi jeg bare skulle prøve meg fram og visste ikke om noen særlig andre sider. En fordel er jo at istednfor at det står et langt navn, slik som coolfreepages, etter domenenavnet ditt så står det bare 1go. Det er jo greit. Men jeg er vel enig med ScatexX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 FriHost for teh win 250 Mb of space for your entire collection of websites. 10 GB of traffic each and every month. 1 free subdomain to be reachable in the whole world. Php and Perl scripting languages to fulfill all your programming needs. The DirectAdmin control panel to manage your web hosting account. No forced advertisements. Your own ads like google adsense are allowed. Unlimited MySQL databases for all your data. Unlimited subdomains and ftp accounts for all your websites. Unlimited email accounts and forwarders for your correspondence. Unlimited parked and addon domains for your whole portfolio of websites. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 FriHost for teh win 250 Mb of space for your entire collection of websites. 10 GB of traffic each and every month. 1 free subdomain to be reachable in the whole world. Php and Perl scripting languages to fulfill all your programming needs. The DirectAdmin control panel to manage your web hosting account. No forced advertisements. Your own ads like google adsense are allowed. Unlimited MySQL databases for all your data. Unlimited subdomains and ftp accounts for all your websites. Unlimited email accounts and forwarders for your correspondence. Unlimited parked and addon domains for your whole portfolio of websites. 6313508[/snapback] da er jeg registrert. Litt originalt at man må svare 5 ganger i forumet før man får det, og det med points. Men jeg gjør som commando_sondre; FriHost ftw Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Men er det rask nedlastingstid/responstid for besøkende? Det er etter min mening det viktigste når man skal velge hosting tjeneste. Det hjelper lite med god plass vis besøkende ikke gidder å besøke siden siden den er så treig. Endret 15. juni 2006 av JonT Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Webpage Maker så amatørmessig ut. Koden bryr de seg iallfall katta i. <li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">No html coding is required and you do not need any web experience. </font></li><li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">Drag and drop the objects. True WYSIWYG layout & design. </font></li> <li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">Create websites with multiple pages and easily manage your site at once. </font></li> <li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">Pre-designed website templates included. </font></li> <li><font class="ws8" color="#003366" face="Tahoma">Change the color of linked text on mouse over,etc.</font><font class="ws8" color="#484893" face="Tahoma"> (</font><font class="ws8" face="Tahoma"><a href="textlink.html" class="style1"> See Examples </a></font><font class="ws8" color="#484893" face="Tahoma">)</font></li> <li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">Ready-to-use Java Script effects are offered.</font></li> <li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">Hundreds of functions: thumbnail, mouse-over effects, ready-to-use Java Script effects, text link style sheet, tables, forms, iFrames and much more... </font></li> <li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">Preview web pages in browser with one-click.</font></li> <li><font class="ws8" color="#253B6D" face="Tahoma">Publish your web site with just one-click.</font></li> Fysj. Kan vel fungere greit om du bare lager til deg selv og du ikke har tenkt å satse på å faktisk _lære_ webdesign. Da er ingen anbefalning bedre enn å lære seg HTML og CSS, og hvordan man skriver en side "for hånd" (gjerne med hjelpeprogrammer som sørger for syntaxhighlightning, autocomplete, etc). Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 angående det du sa om hjelpeprogrammer mikael berg. Har du noe å anbefale, noe som er akkurat som notepad, bare highliter tingene eller lignende. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Notepad2 har en fin syntaxhighlightning for HTML, CSS og PHP (og sikkert mye annet, det har jeg ikke testet). Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 takk for svar, funket fint. det er noe for deg også monkeyboogie. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 angående det du sa om hjelpeprogrammer mikael berg. Har du noe å anbefale, noe som er akkurat som notepad, bare highliter tingene eller lignende. 6315338[/snapback] Notepad++ er også en bra teksteditor med highlighting for de fleste programmeringsspråk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå