Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser tilsynelatende uten grunn!


Anbefalte innlegg

hei. har satt sammen maskinen min og reinnstallert windows siden jeg har byttet hovedkort og prosessor.

 

Jeg har nå ett Asus A8R-MVP, Opteron 165, 2x256 Twinmos ram, 1 wd 120gb Harddisk

ett xfx 6800xt, Mist 500w...

 

Maskinen fryser som sagt tilsynelatende uten grunn. jeg kan kjøre dual prime 95 helt fint, jeg kan kjøre memtest i flere timer helt fint, maskinen kan stå og folde F@H i ett døgn helt fint. men så fort jeg begynner å gjøre noe, om det er bare litt surfing eller rote rundt i mapper så bare fryser maskinen helt sånn plutselig. jeg klarer ikke å se noen mønster i når den fryser heller.

 

jeg har ikke overklokket og temperaturene er fine da jeg har vannkjølt cpu\nb\gpu

 

skjønner ingenting jeg.... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

whoa. mulig jeg har funnet feilen! (etter at jeg byttet hovedkort)

 

jeg brukte msn live messenger 8. jeg innstallerte først live messenger isted etter hovedkort bytte og da frøs maskinen igjen plutselig! så allt peker mot live messenger!

 

jeg får vel gi asus hovedkortet en ny kjanse seinere!

Lenke til kommentar

Dere må ikke være redde for å komme med innspill ;)

 

Jeg har nå byttet skjermkort, bare for å eventuelt utelukke det!

Har også lastet ned ultimate bot cd og testet harddisken litt, 0feil. men heller litt mot hdden likevell... eller kansje noe med nettverket?

Lenke til kommentar

noen som vet hva dette betyr?

 

"COM+-hendelsessystemet fant en ugyldig returkode under den interne behandlingen. HRESULT var C0000005 fra linje 44 av d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Kundestøtte for å rapportere denne feilen."

 

det er tatt fra hendelses lista. kommer hver gang jeg skrur på maskinen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...