eXa Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 hei. har satt sammen maskinen min og reinnstallert windows siden jeg har byttet hovedkort og prosessor. Jeg har nå ett Asus A8R-MVP, Opteron 165, 2x256 Twinmos ram, 1 wd 120gb Harddisk ett xfx 6800xt, Mist 500w... Maskinen fryser som sagt tilsynelatende uten grunn. jeg kan kjøre dual prime 95 helt fint, jeg kan kjøre memtest i flere timer helt fint, maskinen kan stå og folde F@H i ett døgn helt fint. men så fort jeg begynner å gjøre noe, om det er bare litt surfing eller rote rundt i mapper så bare fryser maskinen helt sånn plutselig. jeg klarer ikke å se noen mønster i når den fryser heller. jeg har ikke overklokket og temperaturene er fine da jeg har vannkjølt cpu\nb\gpu skjønner ingenting jeg.... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei! Var ikke det litt lite minne? Men det skal ikke være et problem. Prøv ny BIOS. Kanskje prøv original cpu-kjøler. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) da har jeg oppdatert bios. så skal vi se om det hjalp.... edit: Nope, så ut som om det hjalp en stund men nei.... Endret 15. juni 2006 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Jeg lagde en oppstarts cd med memtest86, har kjørt noen timer nå. 0 feil! Har og oppgradert driveren til cpuen, men nei det hjalp heller ikke! Endret 15. juni 2006 av eXa Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 har du sjekket om temperaturen er ok ?? Har du prøvd med en annen HD? Prøv å kjør KNOPPIX linux live cd....hvis du kan kjøre den helt fint uten at den fyrser så kan det være HD d er noe gærnt med.... kanskje....hva vet jeg hehe Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 det er definitivt hovedkortet som er buggy. jeg ga opp og skiftet til asrock hovedkortet igjen og nå er alt fint! Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 whoa. mulig jeg har funnet feilen! (etter at jeg byttet hovedkort) jeg brukte msn live messenger 8. jeg innstallerte først live messenger isted etter hovedkort bytte og da frøs maskinen igjen plutselig! så allt peker mot live messenger! jeg får vel gi asus hovedkortet en ny kjanse seinere! Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 nei. er nok ikke det heller, nå begynner jeg å få det samme problemet på asrock hovedkortet og! Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Dere må ikke være redde for å komme med innspill Jeg har nå byttet skjermkort, bare for å eventuelt utelukke det! Har også lastet ned ultimate bot cd og testet harddisken litt, 0feil. men heller litt mot hdden likevell... eller kansje noe med nettverket? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 hva er knoppix linux live cd? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 noen som vet hva dette betyr? "COM+-hendelsessystemet fant en ugyldig returkode under den interne behandlingen. HRESULT var C0000005 fra linje 44 av d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Kundestøtte for å rapportere denne feilen." det er tatt fra hendelses lista. kommer hver gang jeg skrur på maskinen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå