Gå til innhold

Hjelp til kjøp av høytalere & forsterker ~7000kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå planer om å kjøpe 2 stk gulvhøytalere og en forsterker.

Vil helst gi max 4000-5000kr for høytalere, og 3000-4000kr for forsterker.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Krav til høytalerene:

-Kommer til å brukes til PC og TV

-Pcen brukes mest til musikk og spill, tven til film

-Skal se tøffe og kraftige ut

-Skal spille bra lavt og høyt!

-Godt med bass!

-Best ytelse til pris

-Skal være plassert i et 27m² rom

------------------------------------------------------------------------------------------------

Krav til forsterker:

-Skal klare min 4 høytalere, evt pluss subb

-Skal brukes til musikk og tv.

-Best ytelse til pris

Har sett litt på CERWIN-VEGA VE-12F, noen kommentarer på dem?

Takker for all hjelp jeg kan få.

Hilsen Scott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Cerwin har mye trøkk og bass, og du får egentlig ganske mye for pengene. Ikke den klareste lyden på markedet, men det er vel heller ikke deres image.. Men så absolutt godkjent lyd uansett! De tåler en god støyt, og låter ennå bedre sammen med en god forsterker. Kjøper du store nok, altså 12" eller 15" trenger du sannsynligvis ikke sub i det hele tatt.. Ikke minst: Husk å få med noen skikkelige signalkabler.

Mitt forslag:

Cerwin Vega VE-12F

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm

NAD C352 forsterker

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Graa.htm

Kjøper du 15" vil jeg anbefale en litt kraftigere forsterker for å få utnyttet dem bedre.. Tror et rom på 27 kvm fint tåler et par 15" ;)

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Takk for svar.

En annen ting jeg lurer på.

Hvilke andre hifi nettbutikker er gode? Er Hifiklubben dyr?

Tror jeg da går for Cerwin Vega høytalerne, liker looken på dem og de gir mye trøkk.

Forsterkeren du linket til misslikte jeg looken på.

Er flere som har sagt at Pioneer VSX-915-S og Yamaha RX-V559 gir utrolig mye for pengene. Sant?

Og en annen ting, hva er forskjellen på en receiver og en forsterker?

Takk.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Jess, HiFi-klubben er noe dyrt, men ikke på absolutt alle varer. Som f.eks. Cerwin og NAD, og deres eget merke Dali.

Den Pioneer-receiveren så absolutt bra ut, og tilsynelatende gir den mye for pengene. Klarer fint å drive et par 12". Forskjellen på en receiver og en forsterker er vel bare om den har tuner innebygget eller ikke, hvertfall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Pioneer VSX-915-S og Yamaha RX-V559 er surroundrecievere. Det vil si de er laget for lyd i flere kanaler, dessuten har de radio. Det du skal være oppmerksom på er at de to overnevnte forsterkerene ikke i nærheten av å levere så mye effekt som NAD C352 klarer og effekt er noe Cerwin Vega trenger for å spille til sitt fulle potensiale. Høyttalerene du har sett på kan godt trenge en ennå kraftigere forsterker enn C352...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Pioneer VSX-915-S og Yamaha RX-V559 er surroundrecievere. Det vil si de er laget for lyd i flere kanaler, dessuten har de radio. Det du skal være oppmerksom på er at de to overnevnte forsterkerene ikke i nærheten av å levere så mye effekt som NAD C352 klarer og effekt er noe Cerwin Vega trenger for å spille til sitt fulle potensiale. Høyttalerene du har sett på kan godt trenge en ennå kraftigere forsterker enn C352...

6309074[/snapback]

I totally agree..

Lenke til kommentar

denne ampen er en 1000 lapp mere , men den levere en god del mere kraft ,

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,44,83&id=851

+ den ser mye bedre ut en den naden , nad har det mest trasige utsende innen alle hifi .

eventulet så finnes det jo en 218 uten akkurat nå , disse er jo klasiske kobo til cv

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...cat=13&mypage=1

da må du og ut med ca 1500 for en rimelig pre amp

Lenke til kommentar
man sparer da opp none tusenlapper kjapt :p

6309516[/snapback]

Helt enig!

Men hva med PSB T45 jeg har disse og er kjempe fornøyd!

Disse er kjempe gode. De er ikke store og ser ikke "kraftige" ut, men tror meg det kommer du ikke til å bry deg om om ett par år uansett.

Hvis det er bass du er opptatt av så er en sub must!

Her er en test

Og her er en til :)

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Da har dommen falt på..

CERWIN-VEGA VE-12F Høyttalere

Harman Kardon HK 3480

Drar til Spania om 12 dager nå, så bestiller heller etter at jeg har kommet tilbake :)

Blir deilig med 2 og en halv uke med sol

6321757[/snapback]

http://www.fyndborsen.se/ er en kjekk plass hvis du vil sparer noen lapper på H/K, 3480 lå vel på en 4000,- svenske sist jeg sjekka. det tilsvarer en 3700,- eller no sånn i norske når man legger til portoen og moms..

Lenke til kommentar

det var jo en kjekkere pris ja ;)

må man betal svensk mva når man kjøper der fra ?

EDIT: leste på sidne og fant ut at mann ikke betalte svensk mva

noen som vet hvordan di merker pakkene ? angående verdi og sånt ?

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
det var jo en kjekkere pris ja ;)

må man betal svensk mva når man kjøper der fra ?

EDIT: leste på sidne og fant ut at mann ikke betalte svensk mva

noen som vet hvordan di merker pakkene ? angående verdi og sånt ?

6341299[/snapback]

svensk moms på 20% blir trekt fra, også blir norsk moms lagt til som er på 25% så i praksis blir det 5% ekstra, men pga krone kursen og sånn så blir det ofte billig. pakkene sendes med dhl, du betaler prisen uten moms når du bestiller så får du ei regning på den norske momsen sammen med pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...