Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mange og hvilken størrelse høytalere...

Anbefalte innlegg

Hej

Jeg har nettopp kjøpt meg en Grand Voyager -97

Har lyst og fylle den opp med god lyd og bilde. Er det noen av dere der ute som vet størrelsen på de plassene som orginalt er egnet for installasjon.

Det ser ut til at lengst bak ved siden av bagasjeluken rommer ca 2``??

Orginal i sidene bak tror jeg er 6 x 9``??

I nedre del av fremdørene ser det ut til at det er plass til en oval form men kanskje ikke fullt så stor som 6 x 9 ``??

oppe på dashen ser det ut til at det er 6,5``??

Dessuten ville det vært kjekt og fått inn et par subber i bakluken men tror kanskje at monteringsdybden kan bli et problem....er det noen som prøvd, f.eks med et par 8 eller 10 `` eller kanskje 6 x 9 `` her også?

Takknemlig for svar.

Og til alle dere som elsker basskasser ikke gi det forslaget, har ikke plass:)

Takknemlig for svar.

Mikke

post-96683-1150309181_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten ville det vært kjekt og fått inn et par subber i bakluken men tror kanskje at monteringsdybden kan bli et problem....er det noen som prøvd, f.eks med et par 8 eller 10 `` eller kanskje 6 x 9 `` her også?

Og til alle dere som elsker basskasser ikke gi det forslaget, har ikke plass:)

om du ikke har plass til basskasse i bagasjerommet har du neppe plass til det i bakluken :p

Men, ta ordentlige mål av de orginale høyttalerene så man har litt mer å gå etter.

Mye har du tenkt å bruke på stereo ?

Jeg ville hvertfall ha satset på en bra spiller, frontsett og en forsterker først.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Skal du ha fin lyd i bilen må du ikke spare på spilleren. Alpine og Pioneer spillerene er gode. Billig spiller = Billig lyd. Etter du har fått spilleren bør du se på å få de orginale høytalerene byttet ut, ut i fra min erfaring høres nesten alle høytalere bedre enn orginal høyalerene. Når jeg har sammenlignet noen sony explode :p høytalere med orginal må jeg nesten si at det er bedre. Men skal du ha fin lyd å bilde, ville jeg satset på noen Morel eller Focal høytalere. Jeg ville satt dem på forsterker og så spart til noen gode subber. To ti tommere ville gjort susen skulle jeg tro, og en forsterker som kan drive dem og er litt kraftigere enn det subbene oppgir.

Lenke til kommentar
Skal du ha fin lyd i bilen må du ikke spare på spilleren. Alpine og Pioneer spillerene er gode. Billig spiller = Billig lyd. Etter du har fått spilleren bør du se på å få de orginale høytalerene byttet ut, ut i fra min erfaring høres nesten alle høytalere bedre enn orginal høyalerene. Når jeg har sammenlignet noen sony explode :p høytalere med orginal må jeg nesten si at det er bedre. Men skal du ha fin lyd å bilde, ville jeg satset på noen Morel eller Focal høytalere. Jeg ville satt dem på forsterker og så spart til noen gode subber. To ti tommere ville gjort susen skulle jeg tro, og en forsterker som kan drive dem og er litt kraftigere enn det subbene oppgir.

6313774[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...