Gå til innhold

Xp fryser. Noen forslag?


Anbefalte innlegg

Bruker XP Pro Norsk. Firefox (siste versjon), Logitech s510 mus og tastatur med Setpoint programvare (siste versjon). Operativsystemet ligger på en 40 gig ata hd (ikke spør hvorfor, skal bytte) og det har fungert lenge. En satadisk inneholder spill osv...

 

Grunnen til infoen er at dette har begynt å skje i det siste. Spesielt når jeg laster ned. Alt stopper, alt fryser. Først trodde jeg det var mus og tastatur siden disse ikke reagerte, men når jeg lastet ned noe samtidig merket jeg at nedlastingen også stanset.

 

Noen som har en sjekkliste over ting som kan gjøres? Er ikke så keen på å formatere igjen nå med det første.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem selv, og fant ut at problematikken skyldes en av harddiskene. Det kan ofte være lurt å Event Viewer (kjør eventvwr.msc i Start -> Run) for å se etter mistenkelige oppføringer (feilmeldinger og advarsler). Dersom du ser tendenser, kan det være lurt å få sjekket disse enhetene med diagnoseprogrammer, og evt. sende dem inn dersom du får bekreftet feil.

 

Problemene kan såklart også være software-relatert. Å installere de nyeste driverene (f. eks.) kan muligens hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...