FuzzFuet Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Hei Foreldrene mine skal etter et års diskusjon og prioritering kjøpe seg en bærbar PC til kontor (nettbank og surfing) og media bruk. Slik at de slipper og bruke min Vi skaffer oss en ekstern HD så det er ikke nødvendig med overdreven plass på den. Men vi/jeg vil at den skulle klart og kjørt Vista som kommer om ikke så alt for lenge og etter det som jeg har forstått krever Vista sin del av kaka Støy og vekt er ikke noe de legger stor vekt på. Ser helst at den ikke koster mer enn ca 8000kr. Jeg lurer da på hva som ville vert et godt kjøp og hva dere anbefaler? Alle tips og råd mottas med stor takk PS: Har sett litt rund om på forumet men har ikke funnet noe som passet enda. Endret 6. juli 2006 av LockNess Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei! Mit forslag: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Batteritiden er på 3,5 timer. spesifikasjoner. Jeg vil tro den der vil være velegnet til dine foreldre. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Hei! Mit forslag: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Batteritiden er på 3,5 timer. spesifikasjoner. Jeg vil tro den der vil være velegnet til dine foreldre. Hilsen, efikkan. 6309542[/snapback] HAKK I PLATA IGJEN!! Jeg fatter ikke at du anbefaler denne til noen som skal ha en pc til kontor, nettbank, surfing og media bruk når du vet om denne... http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415 Se på hardware her da for pokker og slutt og kom med ELENDIGE råd gang på gang (håpløst) Endret 14. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei! Mit forslag: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Batteritiden er på 3,5 timer. spesifikasjoner. Jeg vil tro den der vil være velegnet til dine foreldre. Hilsen, efikkan. 6309542[/snapback] HAKK I PLATA IGJEN!! Jeg fatter ikke at du anbefaler denne til noen som skal ha en pc til kontor, nettbank, surfing og media bruk når du vet om denne... http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415 Se på hardware her da for pokker og slutt og kom med ELENDIGE råd gang på gang (håpløst) 6309622[/snapback] Elendige råd? Nå må du gi deg. Pcen som du anbefaler vil yte dårlig på grunn av Intel® Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB delt minne. Pcen vil med andre ord gå veldig tregt, og jeg vet om mange som har gjort tilsvarende kjøp og angret bittert fordi pcene har hatt elendig ytelse, selv om de skulle bare brukes til kontorbruk. Det er kanskje på tide at du setter deg litt bedre inn i det selv før du setter igang med å henge ut meg. Det er ditt råd som er dårlig. Vennligst hold et seriøst nivå på innlegg heretter. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei! Mit forslag: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Batteritiden er på 3,5 timer. spesifikasjoner. Jeg vil tro den der vil være velegnet til dine foreldre. Hilsen, efikkan. 6309542[/snapback] HAKK I PLATA IGJEN!! Jeg fatter ikke at du anbefaler denne til noen som skal ha en pc til kontor, nettbank, surfing og media bruk når du vet om denne... http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415 Se på hardware her da for pokker og slutt og kom med ELENDIGE råd gang på gang (håpløst) 6309622[/snapback] Elendige råd? Nå må du gi deg. Pcen som du anbefaler vil yte dårlig på grunn av Intel® Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB delt minne. Pcen vil med andre ord gå veldig tregt, og jeg vet om mange som har gjort tilsvarende kjøp og angret bittert fordi pcene har hatt elendig ytelse, selv om de skulle bare brukes til kontorbruk. Det er kanskje på tide at du setter deg litt bedre inn i det selv før du setter igang med å henge ut meg. Det er ditt råd som er dårlig. Vennligst hold et seriøst nivå på innlegg heretter. Hilsen, efikkan. 6309674[/snapback] Jeg har denne maskinen selv din tulling og den yter strålende i alt bortsett fra helt nye 3D spill som krever enormt grafikk... Få igjen skolepenga dine for du har null peiling på bærbare maskiner og viser dette gang på gang. Vi hadde samme diskusjon her om dagen og det er ikke bare meg som reagerer på dine tragiske råd... Her er bare et eksempel på dine erfaringer som går om og om igjen uansett https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=589585 NB- skjerp deg eller la vær og gi råd om ting du ikke har peiling på... Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Ja, dere er ikke bestevenner ser jeg, men takker for forslagene Jeg vet ikke hvilken av de jeg/vi skal gå for enda da men efikkan sin virker grei den, 60gb holder for OS+ litt annet stasj siden vi har en ekstern HDD til Musikk, filmer++, men jeg synes den har for lite RAM (512MB). Men den kan sikkert lett oppgraderes til 1GB/1.5GB. Det ser også ut som den har en bra nokk CPU og GPU til kommende Windows Vista også, eller? Jada-jada sin virker bedre og den er biligere enn efikkan sin, men jeg er litt skeptisk på "Intel Graphics Media Accelerator 900 - opp til 128 MB delt minne" om det vil gjøre PC'en tregere og om det vil takle Vista? Jeg har denne maskinen selv din tulling og den yter strålende i alt bortsett fra helt nye 3D spill som krever enormt grafikk... Å jeg har hørt at Vista krever nettopp "enormt grafikk" som Jada-jada sier at den ikke takler. 100GB harddisk trenger vi heller ikke for vi har som nevnt ekstern HDD. Takler den Vista så spiller den sikkert av media og kan brukes til kontor og surfing. Så hvilken bør jeg gå for? Jeg har egentlig ikke peil på bærbare forhold til pris og hva man bør se på og hva den yter osv. Så dere må hjelpe meg Endret 14. juni 2006 av LockNess Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Etter min menig hadde jeg nok kjøpt http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415 siden dette er en "kraftpakke" til en billig pris. Dell 6400 kan jo også være et bra alternativ, der du kan konfigurere maskinen slik som du hvil ha den, og da kan det være lurt og velge et bra skjermkort. Du har denne også http://psdata.no/ps.asp?it=128676 men den blir da litt dyrere Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Det er vel uklart hvor mye Vista vil kreve av grafikk, men krever det masse grafikk så er ingen av disse maskinene egnet til dette. X600 som sitter i den maskinen min bestevenn her anbefaler er nemlig et av de svakeste skjermkortene med dedikert "eget minne" du får tak i. Jeg tviler nå på at Vista vil kreve enormt med grafikk men dette får man se når det kommer, men husk at det samme ble sagt om XP før det ble lansert. Uansett så skal du ha en maskin til 8000,- og da kan man ikke kreve gull og diamanter... Jeg står på at Aspire 1642 er klart den beste maskinen til ditt bruk, da den har klart en bedre prosessor,dobbel så mye ram,mye bedre batteritid,støysvak,100HDD, og er greit skjermkort som takler alt av oppgaver uten om spill som Farcry og Doom3 f.eks. Jeg har denne maskinen selv og redigerer video, redigerer musikk med tunge musikkprogram og spiller glatt spill som f.eks. Medal of Honor serien-Hitman serien-Sims serien-Mafia-MaxPayne for å nevne noen... Da efikkan sier at denne maskinen er treg i kontoroppgaver grunnet skjermkortet så skjønner man fort hvor landet ligger Lykke til! Endret 14. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Du må få foreldra dine til å kjøpe denne maskinen gjennom bedriften da. Du sparer 25% på det (mva'en). Ellers bør se etter 3kort fra og med intel graphics 950 som jeg mener er vista-sertifisert, hva nå det vil si da... Intel graphics 900 funker nok til vista det også, men... Du kan kanskje sjekke litt opp om det? Selv kjøpt Dell 6400, det er en maskin som holder LENGE! Hvis du kjøper dell, så vær tålmodig og vent på gode tilbud, komme nye hele tiden (dobbel ram, avslag i pris, gratis ting&tang ++). Edit: Core duo anbefales. Turion 64 og turion 64 x2 er også svært gode valg. Minimum 1024mb ram, gjerne samlet på en brikke, sånn at man kan oppgradere senere. Endret 14. juni 2006 av blackninja Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Etter min menig hadde jeg nok kjøpt http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415 siden dette er en "kraftpakke" til en billig pris. Dell 6400 kan jo også være et bra alternativ, der du kan konfigurere maskinen slik som du hvil ha den, og da kan det være lurt og velge et bra skjermkort. Du har denne også http://psdata.no/ps.asp?it=128676 men den blir da litt dyrere 6310142[/snapback] Enig! Centrino og Dual Core er bra! Jeg vet ikke om intregrerte skjermkort senker en maskinsytelse nevneverdig, men jeg skulle tro at centrino og 1gb ram har en fordel overfor x600, 512mb ram og Sempron. Ikke vet jeg! Endret 14. juni 2006 av Torland Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg kjøpte Acer 1642ZWLMI fra Elprice etter anbefalinger fra Jada-jada og er strålende fornøyd så takk skal du ha Jada-jada. Jeg driver med mye regnskap og store kontoroppgaver i den forbindelse pluss alt annet som man vanligvis bruker en pc til. Jeg hadde en bærbar pc med XP 2800 prosessor,1012MB ram og ATI 7500 skjermkort som bråket mye ble veldig varm så jeg var spent på denne maskinen. Den nye er utrolig rask i forhold til min gamle pc den blir ikke varm den støyer overhode ikke den har bedre skjermkort, batteritid på over 5 timer den har en nydelig skarp skjerm et veldig godt trådløst kort et nydelig tastatur veldig behagelig tuchpad, strålende Dvd brenner for å nevne noe. At maskinen blir beskrevet som direkte treg er jo en totalt feilopplysning da denne feier min gamle pc av banen på alle punkter samt jeg driver som skrevet før med store kontoroppgaver hver eneste dag og dette går som en lek Jeg kan trygd anbefale denne videre til deg og du kommer til å bli storfornøyd det lover en blid sommerglad jente deg PS-efikkan det er synd at du gir gale opplysninger/råd da du i dette tilfelle tar grundig feil om maskinen. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Tror jeg stikker og kjøper meg denne nå jeg og! Får bare håpe den funker til WoW, noen som vet? Lenke til kommentar
brrah Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Just_ME, gidder du sjekke om den har S-video? EDIT: Vær litt snill mot efikkan da, han er veldig snill og hjelper folk! Og man kan ta feil noen ganger Endret 15. juni 2006 av andersø Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Just_ME, gidder du sjekke om den har S-video? EDIT: Vær litt snill mot efikkan da, han er veldig snill og hjelper folk! Og man kan ta feil noen ganger 6313612[/snapback] Den har ikke S-video men jeg bruker vga utgangen til tv overføring da jeg har plasma tv. Jeg har da ikke vært ufin mot efikkan bare gitt info om at han tar veldig feil i denne sammenhengen samt riktige opplysninger bør være på plass Mvh Just-Me Endret 15. juni 2006 av Just-Me Lenke til kommentar
brrah Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ok, det er litt dumt da... Uansett, dro for å kjøpe denne, men dessverre er denne maskinen HELT utsolgt i ALLE butikkene nå... Mannen i butikken sa de skulle få inn et nytt parti i starten av Juli... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ok, det er litt dumt da...Uansett, dro for å kjøpe denne, men dessverre er denne maskinen HELT utsolgt i ALLE butikkene nå... Mannen i butikken sa de skulle få inn et nytt parti i starten av Juli... 6314258[/snapback] Kanskje ikke så dum pc alikevel da... andersø du kan bestille den via nettbutikken til elprice der er den på lager. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17887&cid=5415 NB-Takk til Just-Me for støtten og hyggelig at du ble fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå