Pion_ Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Som f.eks detecter cookies som legges inn, bruker proxier til å _få ny_ ip etc. Jeg er plagd med at usannsynlig mange av besøkene mine stemmer i polls... lurer på om det er noe juks. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Er ganske lett å slette cookies. De ligger i temporary internet files og kan slettes som alle andre filer. Noe du kan gjøre er å skrive en ny motor for pollen som sporer IP eller noe og lagrer data på server. Egentlig ser jeg ikke problemet uansett :smile: IP er noe man får og ikke kan forandre. Hos telenor kan man koble fra modemet og koble det på igjen for å få en ny, men det var da fryktelig mye arbeid bare for å få stemme flere ganger? [ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-10-16 12:22 ] Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Er ikke det jeg mener med ny ip... Om en bruker såkalte anonyme proxier får en "ny" ip... (registreres som unique) Og når da 100 stk. stemmer i løpet av ti minutt... og det går en time til neste stemmer er det ugler i mosen... Jeg bare lurer på om det finnes slik programvare.. som bytter proxy/socks for så å stemme, for så å bytte igjen ... eller besøke en internett side... går igrunn ut på ett... Eller om dette er "hjemmelaget" programvare som kun et lite selektiv av internettbrukerene har tilgang til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå