Gå til innhold

ny pc socket am2 til MAX 10000 helst til 8000kr ca

Anbefalte innlegg

hei skal kjøpe ny pc bare selve pcen ikke med skjerm,tastatur,lydkort,mus osv.

vil bare ha innholdet.

kan dere hjelpe meg med det trur dere?

vil halst ha 2gb ram og en amd x2 processor, og kansje 7950GX2 hvis det er mulig i den prisen. men jeg blir extra imponert hvis dere klarer å få den opp til nøyaktig 8000kr. vil ikke bruke 10000kr egentlig :thumbup:

takker for oppmerksomheten gutter/jenter. :cool:

GOD SOMMER :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pizzafordi: Kan du ikke lære deg å lage handlevogner til folk isteden for at de skal trykke på hver eneste link?  :cool:  Bare et tips liksom :)

Mvh Benjamin

6310818[/snapback]

har gjort det og da sier folk; kan du lage sånt ferdig oppsett heller.

you take the blue pill, story ends and u go back to belive whatever u want to belive.

Lenke til kommentar

Synes kongeskjermkortet blir for dyrt for dyrt, går for sterkt utover de andre komponentene. Tror også at den lavklokkede dobbelkjernen blir litt av en flaskehals for oppsettet.

Med mitt oppsett tilrettelegger jeg det for dobbelkjerne som snart vil bli (1mnd) 50% billigere enn det er nå, ganske ergelig.

De Ènkjernede er billig nå, og vil ikke være flaskehals. De vil dessuten også gi best ytelse\pris i spill pr. dags dato.

Prøver meg på et Underkant 10k fra MPX og Amentio

Alt fra Amentino utenom skjermkort og PSU - fra MPX.

Lenke til kommentar
Synes kongeskjermkortet blir for dyrt for dyrt, går for sterkt utover de andre komponentene. Tror også at den lavklokkede dobbelkjernen blir litt av en flaskehals for oppsettet.

Med mitt oppsett tilrettelegger jeg det for dobbelkjerne som snart vil bli (1mnd) 50% billigere enn det er nå, ganske ergelig.

De Ènkjernede er billig nå, og vil ikke være flaskehals. De vil dessuten også gi best ytelse\pris i spill pr. dags dato.

6310894[/snapback]

Rammen var litt unødvendig dyr (det går fint an å bruke 667MHz ram uten at ytelsestapet er særlig stort)

I tillegg er det mildt sagt tullete å gå for et 7800GTX når du får et 7900GT, som yter bedre, til samme pris (litt biligere).

Angående prosessor så går det jo an å klokke litt selv da. Har kjøper tenkt på klokking?

Lenke til kommentar

6310894[/snapback]

Rammen var litt unødvendig dyr (det går fint an å bruke 667MHz ram uten at ytelsestapet er særlig stort)

I tillegg er det mildt sagt tullete å gå for et 7800GTX når du får et 7900GT, som yter bedre, til samme pris (litt biligere).

Angående prosessor så går det jo an å klokke litt selv da. Har kjøper tenkt på klokking?

6310943[/snapback]

Ser nå at ytelsen mellom dem er tilnærmet identisk, og så er 7800GTX også varmere. 512mb versjonen vil riktig nok slå 7900gt, uten at det er noe aktuelt her. ;)

Vil gjøre forandringen.

Går ikke ut fra at trådstarter vil klokke og bryte garantien med mindre han skriver det i første post.

Rammen jeg har oppgitt kjører klarer strammere timings, noe som vil ha noe å si. Når det gjelder frekvensen, så er det bare X2 og oppover som kan kjøre 800mhz. Foreslo at han skaffer seg X2 etter prisen er halvert.

X2 vil om èn mnd. bli å finne til halv pris, så jeg oppfordrer til å avvente kjøpet. Eller kanskje bare kjøpe enkelkjerne nå, som er veldig billig og yter i tråd med dagens skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...