FranzJosef Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Har kabel-tv fra UPC. Ønsker å kunne koble til to TVer, i hver sin etasje. Har i dag ett uttak i stuen. Der er det allerede koblet på en split for å få internett. Hvordan gjør jeg dette da? Ser de selger noe uttaksbokser på Biltema. Hvordan blir rekkefølgen på ledninger her og hva trenger jeg? Ser også det finnes trådløse systemer, er det noe å satse på? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hvis du skal ha en i hver etasje så ville jeg anbefale å få en tekniker til å komme å legge kabel i veggen. Ring 02123, så kanskje du til og med får dama mi på tråden I tillegg så hvis du driter deg ut så kommer ikke UPC å fikser uttaket ditt.. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Drite seg ut? Men herregud da menneske, det er da ikke noe å drite seg ut på. Funker det ikke så funker det ikke, da fikk jeg det ikke til. Verre er det ikke. UPC fikse? Nei, kanskje ikke. Men de kommer jo selvfølgelig og fikser et nytt uttak da. Skjønner ikke at dette skulle være så himla til trøbbel. Det må da være mange husstander som har internett på en slik split og ønsker mer enn en TV. Og jeg regner med ikke alle ringer UPC. De tar vel over 1000-lappen for å skru opp noe greier som tar 5 minutter og koster et par tiere i utstyr? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det er vel bare å sette på en split tror jeg. Du setter på splitten på en av sidene av den ledningen som går til TVen. Så trekker du en ny kabel til den andre TVen. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Altså en split på spliten da altså? Er det bra? Å bare splitte slik flere ganger i samme leddet? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Skjønner ikke at dette skulle være så himla til trøbbel. Det må da være mange husstander som har internett på en slik split og ønsker mer enn en TV. Og jeg regner med ikke alle ringer UPC. De tar vel over 1000-lappen for å skru opp noe greier som tar 5 minutter og koster et par tiere i utstyr? 6309988[/snapback] Fordelen er jo det at du da slipper å legge kabel i trappen eller hvor du tenkte å legge den kabelen... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 ... Hvordan gjør jeg dette da? Ser de selger noe uttaksbokser på Biltema. Hvordan blir rekkefølgen på ledninger her og hva trenger jeg?...Hvis du ikke vet hvordan du kobler antennekabler vil jeg også foreslå at du tilkaller profesjonell hjelp. Ser også det finnes trådløse systemer, er det noe å satse på?Det finnes ikke trådløse løsninger som erstatter antenneledninger slik du ønsker. Drite seg ut? Men herregud da menneske, det er da ikke noe å drite seg ut på. Det spørs hvordan du bor og hvordan kabelene er koblet... På eldre anlegg er det fult mulig å drite seg ut ved å koble feil og at feilen vises hos naboen(e) og ikke hos deg. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Fordelen er jo det at du da slipper å legge kabel i trappen eller hvor du tenkte å legge den kabelen... Ja, jeg måtte vel ha strukket den kabelen langs lister opp gjennom trappen ja. Men det jeg ikke skjønner er hvordan kan UPC gjøre akkurat det annerledes? Hva gjør de? Man får da ikke noe til å ligge inni veggen uten å fjerne veggen? Det finnes ikke trådløse løsninger som erstatter antenneledninger slik du ønsker. Det hørtes veldig rart ut. Han som bodde der før sa han hadde hatt et slikt trådløst system til 300,- fra Clas Ohlson. Men nå hadde vært greit om noen kunne svare på dette med splitting da. Er det ok å bare sette nye splitter på det som allerede er splittet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Det finnes ikke trådløse løsninger som erstatter antenneledninger slik du ønsker. Det hørtes veldig rart ut. Han som bodde der før sa han hadde hatt et slikt trådløst system til 300,- fra Clas Ohlson. Disse trådløse løsningene kan bare overføre ett signal fra f.eks. en DVD eller video. Man kan si at de erstatter en AV-kabel (scart/kompositt). Når det gjelder splitting av antennekabler, så er det bare å splitte i vei. Men for hver splitt taper du litt signal og i lange kabler taper du signal (2 splitter og 15-20 m kabel gir vanligvis synlig dårligere bilde). Dette kan kompenseres med høykvalitets kabel og/eller antenneforsterker, men det blir en del prøv-og-feil. Endret 15. juni 2006 av Mr D Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Vel, DET er jo endelig et argument da i det minste. Nå har jeg bestilt montør som skal legge inn et nytt uttak. Hvordan han skal gjøre det vet jeg ikke, og tydeligvis ingen her. Tviler på at det kan være så utrolig hokus pokus. 1200,- koster det. Men da er det ingen tap av signaler? Virkelig ingen som vet hva magikeren skal gjøre? Hente ny kabel utenfra? Hvis han skal videreføre fra eksisterende uttak på noe vis skjønner jeg ikke helt at det ikke blir evt samme tap av kvalitet.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Virkelig ingen som vet hva magikeren skal gjøre? Hente ny kabel utenfra? Hvis han skal videreføre fra eksisterende uttak på noe vis skjønner jeg ikke helt at det ikke blir evt samme tap av kvalitet..- Han bruker bedre kabel enn du hadde kjøpt.- Kanskje han borrer seg gjennom tak, gulv eller vegg for å få kortere strekk. - Kanskje han "skrur opp" forsterkeren som leverer signal til deg. - Hvis det blir veldig mange meter kabel, kanskje han måler at han må sette på en forsterker. - Kanskje han splitter kabelen et annet sted (kommer an på hvor kabelen kommer inn til deg). Endret 15. juni 2006 av Mr D Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Herlighet, det der er jo den enkleste jobb å gjøre selv. Koble en splitter på og kjør en kabel opp til andre etasjen. Så setter du opp en tv kontakt der. Men.. men gjort er gjort. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Du setter en spliter på den enden av kabelen som går til tv'n. Så kobler du på en ledning, strekker den opp veggen, helst i et hjørne så det ikke synes, du borrer hull gjennom gulvet, strekker kabelen videre opp, og kobler opp i en kontakt der. Vips, så er du ferdig. edit: Dessuten blir det mye bedre bildekvalitet i en "dobbelsplitt" enn i en trådløs overføring. Endret 15. juni 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Ja, det er jo det jeg har sagt hele tiden her da. Og forsøkt å få vite hva jeg trenger til dette da.. Men ifølge visse så er det ikke fullt så enkelt da. Og kanskje er det ikke det. Det blir i hvertfall visstnok ikke så bra.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 1 stk. Radio/TV-split 89,- 10 m antenne coax 95,- En slik jobb er meget enkel å gjøre selv. Du setter bare en splitter på den andre splitteren og kjører kabelen langs veggen. Bruker du lange strekk kan du sette på en forsterker, men det er vanligvis ikke vits. Vanlig signal som ikke er kjørt igjennom en tuner kan dessverre ikke sendes trådløst. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Vanlig signal som ikke er kjørt igjennom en tuner kan dessverre ikke sendes trådløst. 6317559[/snapback] der har man jo selvfølgelig en veldig god unnskyldning til hvorfor man må kjøpe en pc til...For å leke tuner Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Kjøp to Dreambox'er å kjør cardsharing i mellom for å få ekstra kanalene om du abbonerer på dem. Gjelder kun i tillfeller der du har et smart-kort der du får kanalene, fungerer ikke med sentraltstyrt digital-tv. Btw: Noen som vet hvordan man kan øke signalstyrken? Tv2 Zebra signalet ser litt grøtete ut, og National Georgraphic har til tider ekkel skurring når folk sier noen "s-ord". Prøvde med en anntenne forsterker som liksom skulle funger mellom 0.87-800 mhz, men signalet ble bare værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå