Gå til innhold

Trojan på pc'en, hvordan slette det 100%?

Anbefalte innlegg

Oki, da har jeg tatt Stinger søk og avinnstalert Mirc+Dc++, og Spy Sweeper finner nå ikke trojanen på min stasjonære.

Problemet nå er at trojanen finnes på min bærbare også, å det funker ikke å fjerne den.

Jeg har gjort akkurat det samme som på min stasjonære, men trojanen vil ikke bort.

Hva bør jeg gjøre?

Jeg har også prøvd med et program som heter Diamond IRCClean, uten at den fant noe heller.

Programmet finner man her: Diamond

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå fikk jeg fjernet filen på den bærbare også, jeg kjørte Stinger flere ganger og restartet. :)

Fikser Stinger regedit filene osv også? Eller er det noe jeg må gjøre manuelt?

På de sidene jeg leste på, hørtes det ut som jeg måtte gjøre det manuelt...

Her er en ny Hijackthis logg, ser alt fin ut?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 19:24:23, on 20.06.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Programfiler\Spyware Doctor\sdhelp.exe

C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe

C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe

C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Programfiler\Keyboard Manager\Manager Utility\KeyboardManager.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\Razer\razerhid.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe

C:\Programfiler\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe

C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe

C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN

C:\Programfiler\Razer\razerofa.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Programfiler\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe

C:\Programfiler\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

C:\Documents and Settings\Adi\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hw.no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.get2net.dk/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.mpx.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll

O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [sMSERIAL] sm56hlpr.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPLpr] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Keyboard Manager Utility] "C:\Programfiler\Keyboard Manager\Manager Utility\KeyboardManager.exe" /lang en /H

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [razer] C:\Programfiler\Razer\razerhid.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programfiler\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [spySweeper] "C:\Programfiler\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedC...bin/AvSniff.cab

O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedC...n/bin/cabsa.cab

O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programfiler\Spyware Doctor\sdhelp.exe

O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programfiler\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Lenke til kommentar

Vel, loggen din er gullende rein. Jeg synes du skal gjøre som Symantec anbefaler og bruke regedit og se etter om

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

inneholder

"Explore" = "C:\Winnt\system32\Explorer.exe"

og i såfall slette nøkkelen som angitt.

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...