FranzJosef Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Er lite keen på å brenne av for mange tusinger så ser på de "rimelige". Dvs under 10000 i hvertfall. En del som har tilbud på 32" til 6-7 tusen. Hva har disse ikke som de dyre har? Hvis man skal se på tall, hva teller mest? Pixler? Kontraststyrke? Andre tall å se nøye etter? Endret 14. juni 2006 av FranzJosef Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Lysstyrke Kontrasatnivå (minimum 1000:1) Tilkoblingsmuligheter (minimum VGA, DVI, Scart og S-vide) Oppløsning (minimum 1366x768 som egentlig er 1280x768) I tillegg har de dyre som regel en litt bedre modul for å konvertere analogt signal til digitalt for visning på skjerm. De dyre kan vise vanlig TV sendinger litt bedre. Hvis signalet er 100% digitalt fra kilde til skjerm er det i mine øyne mindre som skiller de dyre fra de billige. AKIRA Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Hvor mye lysstyrke skal den ha da? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 LysstyrkeKontrasatnivå (minimum 1000:1) Tilkoblingsmuligheter (minimum VGA, DVI, Scart og S-vide) Oppløsning (minimum 1366x768 som egentlig er 1280x768) I tillegg har de dyre som regel en litt bedre modul for å konvertere analogt signal til digitalt for visning på skjerm. De dyre kan vise vanlig TV sendinger litt bedre. Hvis signalet er 100% digitalt fra kilde til skjerm er det i mine øyne mindre som skiller de dyre fra de billige. AKIRA 6307982[/snapback] Vel, det er maaange måter å måle kontrast på og man kan derfor ikke gi noe minimumstall. Det jeg anbefaler er å gå i butikken og sammenligne (med samme signalkilde) for å finne et bilde som passer deg. Billige skjermer mangler ofte rødfarge i bildet og skjermen kan derfor oppleves som veldig blå- og lillaaktig. Innsynsvinkelen er heller ikke allverden på billige skjermer. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Svært mange billige faltskjermer er ikke HD-klare. Nøyaktig hva HD er for noe, er det mange som vet bedre enn meg. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Som JacEr er inne på, se etter "HD-Ready"-logo. Mange billige TVer er desverre ikke HD-Ready og det er greit å investere i en HD-TV. Som nevnt tidliger: man bør se litt på spesifikasjonene men ikke stole blindt på dem. Mange billige TVer mangler diverse nyttige innganger som f.eks HDMI, DVI, VGA, Komponent og diverse. Det er greit å nevnes at mange billige TVer kan benytte seg av kjente paneler. Mao, dyre TVer kan ha samme panel som de billigere. Anbefaler at du tar en titt på sticky'en i denne delforumet. Mange nyttige tips ang. kjøp av flattv. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Svært mange billige faltskjermer er ikke HD-klare. Nøyaktig hva HD er for noe, er det mange som vet bedre enn meg. 6323965[/snapback] Ja, hd-ready er noe man bør ha i dag. Med xbox 360, stadig billigere dvd-spillere med skaler og digitalt bakkenett rett rundt hjørnet (de driver og graver og styrer utenfor huset mitt) er det bare tull å kjøpe noe annet. De aller fleste billige skjermer under 32" er hd-ready, men de billige plasmaskjermene er sjelden hd-ready. Gode tilkoblinger er også et must. Mange billige skjermer har ofte kun scart og dvi, noe som er for lite. Skulle jeg kjøpt skjerm i dag, ville jeg i hvert fall hatt 1x HDMI (helst to), Component, Scart, Av-inngang, Vga og utgang til stereoannlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå