Gå til innhold

Lurt å vente på hammer-time??

Malekith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hammer er en helt ny 8. generasjons prosessor som kommer til å få helt ulik arkitektur enn dagens prosessorer. Det kommer en for bedriftsmarkedet som heter Sledgehammer (til bruk i servere, krafige arbeidsstasjoner osv.) og en for privatmarkedet som heter Clawhammer. Hammer vil ikke komme på markedet før tidligst 1.kvartal 2003 og den vil nok bli temmelig dyr ved lansering. I slutten av 2003 har vel prisene sunket litt slik at hammer kanskje blir "allemannseie"

Hvis du har lyst på ny, raskere PC i dag vil jeg foreslå at du kjøper. Hvis PC'n din føles rask nok og du ikke synes du har behov for raskere PC kan du like gjerne vente på "hammern"

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-11 14:36 ]

Lenke til kommentar

PR-ratingen på hammer er en av de minste grunnene til å vente på den. Det er hele systemet rundt prosessoren, den direkte minnetilgangen, Hyper Transport-bussen, fremtidig kompatibilitet osv. som er grunnene til at folk venter på den.

Personlig gidder jeg ikke vente. Kjøpte nytt system i juni, og skal selge det nå. Så kjøper jeg nytt før jul, og selger det når hammer begynner å bli verd pengene. (Tipper mellom påske og sommeren for min del)

Lenke til kommentar

Tipper at Hammer kommer til å floppe desverre. Ihvertfall i starten. En 64bits cpu er dyr å lage, og kommer til å koste flesk. Og de fleste som kjøper AMD er ikke villig til å gi mer en drøy 1000-lapp for den.

Er også redd at den blir utsatt enda flere ganger. AMD sliter jo med å levere alt over xp2200+ for tiden.

Det er liten vits å sitte på gjerdet. Kjøp maskin nå hvis du trenger det. Klarer du deg med den du har, så vent. Det er det beste rådet jeg kan gi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...