Gå til innhold

Mac OS X på en AMD 3800+

Anbefalte innlegg

er det mulig for meg å installere Mac OS X på en AMD 3800+ ? jeg syns at siden jeg har en dvd med Mac OS X som jeg kjøpte med macbooken min (som forresten er sykt rå!) så kunne jeg forsøke å installere den på min gaming pc.

Speccs:

AMD Athlon 64 3800+

ASUS A8N-SLi

det er vel stort sett dette som avgjør om jeg kan kjøre mac eller ikke.

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple er SÆRE, og har lagt inn sperre slik at OSX-x86 ikke fungerer på andre maskiner enn Apple's egne. Er selvsagt forskjellige prosjekter på gang for å få det til å virke. Men selv om du får det til å virke, så er det ikke sikkert du finner drivere til all hardwaren din.

Lenke til kommentar
Apple er SÆRE, og har lagt inn sperre slik at OSX-x86 ikke fungerer på andre maskiner enn Apple's egne.  Er selvsagt forskjellige prosjekter på gang for å få det til å virke.  Men selv om du får det til å virke, så er det ikke sikkert du finner drivere til all hardwaren din.

6309042[/snapback]

jaja... det er vel ikke så bra å spille med heller tenker jeg :( men til personen som nevnte linux: da må jeg vel ha noe ala VMWare for å kjøre de nyeste windows spilla da, eller?

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke 100% sikker på om du kan kjøre Windows Spill på Linux på en Mac maskin. Isåfall må du kjøre spillene igjennom Wine eller en annen Emulator. VMware trenger du ikke.

6313597[/snapback]

eh, Windows spill på en linux på en mac? antar at du mente linux eller mac..

men samma det, er det ikke bedre støtte og slikt hvis jeg kjører en virtuell maskin? jeg mener, wine og cedega emulerer (eller?) jo bare de støffa som trengs, men med en virtuell maskin kan du kjøre spillet på det native OS'et.

meninger?

EDIT: mente du Mac maskinen? trodde vi snakka om AMD-gamer maskinen min.. :blush:

Endret av gravitic
Lenke til kommentar

Jeg har A8N32-SLI Deluxe, og jeg slet en del med å få installert Mac OS X. Jeg klarte aldri å boote helt. Jeg har bare SATA disker, så hvis du har en IDE disk kan det hende det går bedre. Alt i alt vil jeg si at det sannsynligvis ikke er verdt det, det er vanskelig å få alt til å fungere. Det kommer ann på grafikk-kortet og. Det er kjipt å ikke ha GPU akselerasjon i Mac OS X.. det er liksom halve moroa.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Apple er SÆRE, og har lagt inn sperre slik at OSX-x86 ikke fungerer på andre maskiner enn Apple's egne.  Er selvsagt forskjellige prosjekter på gang for å få det til å virke.  Men selv om du får det til å virke, så er det ikke sikkert du finner drivere til all hardwaren din.

6309042[/snapback]

Apple liker å ha full kontroll.

Når det gjelder at OSX bare kjører på Apple-maskiner, så forstår jeg dem faktisk veldig godt. De har ikke nok utviklere til å kunne støtte alt mulig av hardware. Og dersom tredjepart lager drivere, så blir det plutselig potensiale for at stabiliteten går ned: En dårlig driver kan kræsje operativsystemet. Så, når man tillater alle mulige slags tredjepartsdrivere på all mulig slags hardware, så går sjansen for at kunden opplever et stabilt, enkelt system ned. Hva er det Apple har som sitt Unique Selling Proposition? "It just works". Dersom de lot oss kjøre OSX på diverse rare PC'er, så ville de etterhvert mistet sitt mytiske image.

(Ja - jeg er klar over at de sliter med MacBook pro'ene)

Derimot synes jeg godt at de kan løse opp i iTunes Music Store sine restriksjoner.. (Uten å argumentere - vil ikke hijack'e tråden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...