Gå til innhold

Koble til en Firewire?

Anbefalte innlegg

Hey..!

Har kjøpt meg en minnekort leser med firewire på, men jeg er ikke sikker på hvor jeg skal putte PIN'a inn!?

har prøvd litt rundt men det vil ikke funke..

Noen som kan hjelpe meg? :hrm:

Endret av Sixr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finst to ulike firewireportar, sjå dette biletet:

post-83-1123668077.jpg

Er det ein stasjonær PC har du truleg den øvste, er det ein berbar er det truleg den nederste.

6307938[/snapback]

Jeg har den øverste!

hva nå?

Lenke til kommentar
Leidning frå minnekortlesaren til den porten... Eller har eg misforstått litt, at det ikkje er ein ekstern minnekortlesar som skal koplast til ein firewireinngang?

6307954[/snapback]

Glem minnekortleseren.. jeg har en vanlig FW. med lurer på hvor de 6 pin'a skal kobles til på hovedkortet..

Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt hva dette har med video og videoredigering å gjøre, men jeg vet iallfall at en seks-pins firewirekabel skal dyttes inn i en seks-pins port på et firewirekort og ikke på et hovedkort.

6308806[/snapback]

Tror ikke jeg har FW. kort!?

Må jeg kjøpe det da eller? :ermm:

Lenke til kommentar

Ja. Trur ikkje eg forstod deg skikkeleg tidlegare. Forstår heller ikkje heilt kva du meiner med "vanleg FW". Er dette ein minnekortlesar som skal koplast til PCen med ein 6-pins firewirekabel? (Ein slik altso, med same plugg i begge ender.) I so fall må du ha eit firewirekort å kople den til, ikkje til hovudkortet. Dermed må du kjøpe eit slikt kort.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt hva dette har med video og videoredigering å gjøre, men jeg vet iallfall at en seks-pins firewirekabel skal dyttes inn i en seks-pins port på et firewirekort og ikke på et hovedkort.

6308806[/snapback]

Tror ikke jeg har FW. kort!?

Må jeg kjøpe det da eller? :ermm:

6312138[/snapback]

Eh... Hæ? Du skrev jo lenger oppe at du hadde en vanlig, 6-pins FW-port på pc'en din? Vel, hvis du likevel ikke har det så må du selvsagt kjøpe det for å kunne plugge inn FW-enheter ja. Ser ikke hvordan det ellers skal kunne funke? På en stasjonær pc er dette gjerne et pci-kort som du setter inn i en ledig kortplass bak på pc'en. På en bærbar pc er det pcmcia- (eller pc express eller hva de nå kaller disse nymotens standardene) kort som gjelder. Koster ikke mer enn et par hundrelapper.

Lenke til kommentar

OKAY..

:hmm:

Kanskje jeg er litt tett,men..!

Jeg har kobla i ledningen inn pcen til uttaket i kabinettet der PW står.. med i den andre ennen.. der er det 6 små svarte dingser..

Hvor skal disse puttes!?

På hovedkortet?

På PCI kortet!?

På Skjermkortet?

Lenke til kommentar
OKAY..

:hmm:

Kanskje jeg er litt tett,men..!

Jeg har kobla i ledningen inn pcen til uttaket i kabinettet der PW står.. med i den andre ennen.. der er det 6 små svarte dingser..

Hvor skal disse puttes!?

På hovedkortet?

På PCI kortet!?

På Skjermkortet?

6314377[/snapback]

Hehe, nå har du i hvert fall mistet meg helt, for jeg fatter ikke bæret av hva du forsøker å si... Har du en firewireport i datamaskinen/kabinettet ditt (altså en sånn åpning som var vist helt i toppen av tråden her), eller har du ikke det? Du skal ikke putte noe som helst hverken på hovedkortet, pci-kortet eller skjermkortet i hvert fall... Dersom du har firewire på datamaskinen så behøver du bare å plugge i! Og dersom du ikke har det så må du kjøpe et pci-kort med firewire-porter på, og putte dette inn i en ledig pci-port bak på pc'en din.

Kunne du kanskje tatt et par bilder av det utstyret du har og måten du har forsøkt å koble det sammen på, dersom du ikke skjønner det som blir skrevet her, og ikke klarer å finne ut om du har FW eller ikke? Blir gjerne enklere å finne ut hva som foregår når man ser det.

Lenke til kommentar

Hvor skal disse puttes!?

På hovedkortet?

På PCI kortet!?

På Skjermkortet?

6314377[/snapback]

Hvis du har greid å koble ene enden av firewirekabelen til PC'en i firewireuttaket, skal du selvsagt koble den andre enden til minnekortleseren. Men hva de seks små svarte dingsene du skriver om er for noe, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Eit lite tips for framtida, som vil gjere at du får den hjelpen du treng mykje raskare: Forklare nøyaktig kva du vil, og gje so mykje informasjon som mogeleg. Hadde du i fyrste innlegg sagt noko liknande som "eg har ein slik: [link til produktet]. Korleis skal eg kople den til?", kunne det vere du hadde fått svar med ein gong.

Når me er kome so langt, kan eg dessverre ikkje hjelpe deg. Dei liknande kortlesarane eg såg på Komplett såg det ut som skulle koplast til med USB, utan at eg er sikker på om det er rett. Men då me framleis ikkje veit nøyaktig kva slags modell du har, har eg ingen forutsetningar for å kunne hjelpe deg meir. Har heller ikkje mykje greie på slikt.

Lenke til kommentar

Foreslår at vi dropper hele greia til Sixr greier å uttrykke seg på en forståelig måte. I en melding skriver han/hun at kabelen er plugget inn i PC-firewireuttalet og at det i andre enden er seks svarte dingser, i neste innlegg at kabelen er plugget inn i kortleseren og at i andre enden er åtte pinner...

Siden det verken er åtte pinner på USB eller firewire begynner jeg å lure på om Sixr bevisst skriver helt i tåka for å se hvor lenge vi gidder prøve å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...