KompleX Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Japp, jeg innbilte meg at man gjorde det ved å skrive "compmgmt.msc" i kjør > diskbehandling > høyreklikke på en av diskene og oprette en ny partisjon derfra. Men dette får jeg ikke til å funke, kommer til diskbehandling, men får ikke et valg om å oprette en partisjon! Kan noen hjelpe? Kan likesågodt legge til et bilde: Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Dersom du skal utføre noen mer avanserte funksjoner en ren formatering og oppretting av partisjoner, som eksempelvis å forstørre en partisjon, må du nok ty til tredjepartprogrammer. Jeg forstår deg slik at du ønsker å fjerne DISE_BACKUP-partisjonen (håper du vet hva du gjør nå) og deretter forstørre C-partisjonen til hele harddisken. Da må du bruke programmer som f .eks. Partition Magic' (eller bedre). Dersom du i derimot kun ønsker å lage en ny partisjon på størrelse med DISE_BACKUP-partisjonen, kan du simpelthen velge Format i menyen på bildet og formatere som NTFS. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Nei, skal ikke slette DISE_BACKUP. Men vil dele Disk 1 (nederste...) opp i 2 partisjoner, men er den eneste måten å gjøre det på å formatere hele disken først? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Nei, du kan bruke eksempelvis Parition Magic for å forminske partisjonen til det halve (uten tap av filer, som regel) og deretter formatere resten av harddisken, men dersom partisjonen er fylt til randen, er det nok lettest å bare ta backup av harddisken og reformatere den deretter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Windows kan ikke forandre størrelsen på en partisjon. Du kan bare fjerne en partisjon og opprette nye. For å resize trengs ekstra program, f.eks Partition Magic. Det finnes også noen gratisprogram. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Partition Magic fikset problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå