Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

FireWire kortet mitt er retard!


Anbefalte innlegg

Hallais! :)

 

Trenger litt hjelp her, og håper på raske og gode svar.

 

Jeg kjøpte meg et Firewire--kort i går. Kortet heter "VIA OHCI Compliant IEEE 1394-Vertskontroller". Jeg har satt kortet i PCI-spor 2, (og har ikke hatt noen problemer med denne sloten før). Problemet med kortet er at når jeg plugger i videokameraet mitt med en Firewire, så reagerer det ikke, ingenting skjer. Når jeg går på "Ehetsbehandling" og finner kortet der, så står det: "Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)". Jeg skjønner bare ikke hva det betyr..Kode 10?? Hva er det? Den "Hjelp og støtte"- Dritten hjelper meg også pent lite... Hvordan fikser jeg dette?

 

fffff6lr.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette på Microsoft Support:

 

Kode 10

Hvis enheten har en FailReasonString-verdi i maskinvarenøkkelen, vises denne strengen som feilmeldingen. Driveren eller enumeratoren plasserer registerstrengverdien her. Hvis det ikke finnes en FailReasonString i maskinvarenøkkelen, får du denne feilmeldingen:

Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)

 

 

Anbefalt løsning

 

 

Enheten startet ikke. Klikk Oppdater driver for å oppdatere driverne for denne enheten. I kategorien for generelle egenskaper for enheten klikker du Feilsøking for å starte veiviseren for feilsøking.

Lenke til kommentar
Kortet heter "VIA OHCI Compliant IEEE 1394-Vertskontroller".

fffff6lr.jpg

6307828[/snapback]

Dette er ikke kortes navn men derimot kortets egenskaper (at det er OHCI-kompatibelt). Sjekk esken det lå i om det har fulgt med n CD med drivere. Evt se om produsenten står oppført utenpå esken eller på papirer som fulgte med. Gå på produsentens hjemmeside og hent drivere som passer ditt operativsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...