Gå til innhold

Har litt problemer med å innstallere windows xp (Bluescreen)

Anbefalte innlegg

Men setup driver å kopierer filer helt i begynnelsen av innstalleringen, kommer en bluescreen hvor det står dette:

--------------------

Aproblem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOT_LES_OR_EQUAL

If this is the first time you've seen this stop errorscreen restart your computer. If this screen appears again follow these steps:

Check to make sure any new hardware hardware or software is properly cinnstalled. If this is a new innstallation, ask your hardware or software manufactor for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly innstalled hardware or software. Disable Bios memory options such as caching or shadowing.

If you need to use safemode to remove or disable components, restart your commputer, press F8 to select advanced startup options, and slect safemode

TECHNICAL INFORMATION:~

***STOP 0x0000000a (0x80FFFE8, 0x00000002, 0x00000000, 0x80751550)

---------------

Er det noe jeg må stille på i biosen?

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde samma problem....hvis du sette bus ned på 100 ...og kanskje noe annet dill dall så funker det...etter du er ferdig og installere sett det på igjen og det funker(kanskje service packs først?) lenge siden jeg hadde det problemet men tror det var sånn jeg løste det....har du sjekka microsoft since sider om de jalla feilmeldingene ?

glemte og si at det hovedkortet jeg hadde prob med var msi pro2 eller noe ...husker ikke helt :razz:

[ Denne Melding var redigert av: NoNamed på 2002-10-11 14:43 ]

Lenke til kommentar

Dette fixa jeg akkurat på fetteren min sin PC, men problemet hans var at to av RAM slotene hans var herpa, så han stod igjen med DDR-DIMM 2 sloten.

Sikkert ikke dette som er tilfellet hos deg, men prøv å bytt litt på RAM plassene. Kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...