magnulf Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg har til nå bare tapet viftene på black ice radiatoren min fast men nå har de begynt å dette av så lurte jeg på hvarslags skruer jeg kan bruke der? Endret 14. juni 2006 av magnulf Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Nå har jeg ikke den radiatoren, men det er mulig du bare kan bruke vanlige 4mm-maskinskruer med mutter? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg har ikke prøvd men det gikk fint ann å skru selve radiatoren fast i kabinettet med vanlige "pc" skruer. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Du kan vel bruke hva som helst av skruer, så lenge gjengene kommer borti kantene i hullene, og skruene samtidig ikke blir for store. Noe rundt 3.5mm til 4mm vil jeg tro. Jeg anbefaler at du bruker gjengetap og gjenger opp hullene for så å bruke maskinskruer, de sitter fast som f.. hos meg. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Oki får vell gjøre noe sånt da...kjører jo nesten passivt nå siden 2 vifter har falt av og en henge sånn halveis på Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Glem skruer, det finnes en meget enkel måte å løse det problemet på: Få tak i noen passende kabelstrips, og gjør slik: Deretter trer du enden på stripset gjennom festehullene i vifta, og trer et nytt "stripshode" over: Stram til, klipp av stripsendene, og vifta sitter som støpt! Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Smart det der, Skrue! Men holder meg til skruer, mindre stress når man skal demontere/remontere. Også er det mindre "ghetto". Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Joda, det funker meget bra! Og noe mindre stress eller "ghetto" kan jeg strengt tatt ikke se at det skaper? Generelt sett bør man være litt forsiktig med å bruke skruer på radiatorer. Enkelte vannkanaler kan ligge litt uheldig til i forhold til hullene, (spesielt på Black-Ice), og en for lang skrue kan i verste fall punktere en vannkanal. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Hehe da får jeg vell bare rote frem stripsa da...slipper jeg å dra til clas ohlson og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå