Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT adsl2+ zyxel 660RU *LØST*

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg endelig adsl2+, men til min store skuffelse ser det ut som jeg har fått en zyxel ruter. Tenkte jeg skulle gå inn i ruteren å åpne noen porten, men kommer ikke inn med default passord som er 1234. Noen som veit om noen andre passord som kan brukes, eller har andre forslag?

Når jeg laster ned fra UIO får jeg bare 450 kbit/s er ikke det noe lite når linje avstanden tilsier at jeg skulle fått full pupp på ADSL2+?

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da fikk jeg endelig adsl2+, men til min store skuffelse ser det ut som jeg har fått en zyxel ruter. Tenkte jeg skulle gå inn i ruteren å åpne noen porten, men kommer ikke inn med default passord som er 1234. Noen som veit om noen andre passord som kan brukes, eller har andre forslag?

Når jeg laster ned fra UIO får jeg bare 450 kbit/s er ikke det noe lite når linje avstanden tilsier at jeg skulle fått full pupp på ADSL2+?

6307554[/snapback]

det er noe nytt..... hadde flere router fra NGT og aldri hadde problemer å komme inn. selv om NGT eier router, så må du ha mulighet å komme inn, eksempelvis hvis du vil updatere firmware. finnes det ikke reset knapp, så du kan resete til fabrikk innstilinger ?

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

6307554[/snapback]

Hei,

Passordet ditt er bare 1234 inntil du har aktivert ruteren. Etter ruteren er aktivert er det aktiveringspassordet (også kjennt som LDAP passord, 8 tallsiffer) ditt som er passordet inn på ruteren. Du skal ha fått det på papir på et eller annet tidspunkt, og hvis ikke så har selvfølgleig kundeservice det tilgjengelig.

Åpning av porter i zyxel ruterne er forøvrig veldig enkelt, men det finnes ikek et grafisk grensesnitt. I stedet er det en tekstbasert meny i telnet, dog oversiktlig og grei.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...