Sashaa Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Hei! Jeg har kjøpt meg ny hovedkort (Asus P5P800-SE, I865PE, Socket-775, ATX, (Supports Pentium D)SATA,GbLAN,DDR,AGP8X ) og CPU (Intel Pentium D 805 2.66GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte). Jeg hadde en strømfosyning 20-pin på 300W. CPUen ble skikkelig varm (80 grader). Da kjøpte jeg 400W forsyning. Men i tillegg kjøpte jeg kjølepasta. Jeg tok av en liten grå firkant (thermal pasta) på CPU vifta og satt på kjølepasta i stedet som anvist her (http://www.arcticsilver.com/ceramique_instructions.htm). Problemet er at når jeg skrur på maskinen virker den i 10 sekunder og skrur seg av. Hvis jeg skrur på en gang til virker dt i mindre tid. Og hvis jeg skrur på en gang til virker det i enda mindre tid, den skrur seg av umiddelbart. Det er også det at når jeg hadde en 300W strømforsyning så fungerte alt greit, bare CPU ble veldig var. Men så tok jeg på kjølepasta og det er da dette problemet startet at pcen slår seg av etter kort tid! Så hva er problemet? Håper på deres hjelp! På forhånd takk Endret 14. juni 2006 av Sashaa Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Skjedde også hos meg for litt siden. Da var det dårlig kontakt med CPU og CPU-kjøleren. Hvis maskinen blir for varm så vil den skru seg av automatisk. Nå for tiden sliter jeg med skjermkortet mitt, vifta vil ikke rotere mer, og derfor stiger temperaturen. Så jeg tror kanskje du bør sjekke temperaturen på CPU etter at du har tatt på kjølepasta. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå