Gå til innhold

2*1024 + 1*512 = piiiiiip

Sindra

Anbefalte innlegg

Så at det allerede var en post lignende denne, men klarte ikke å få fikset mitt problem ved hjelp av den.

Som nevnt i tittelen har jeg 2*1024mb + 512MB (2*kingston ValueRam 1024+1 Twinmos 512)

Resten av systemet:

Asus A8N-Sli Deluxe hovedkort

250+200+40Gb harddisk

Xfx xtreme 520m Geforce 7900GT

Amd athlon 64 3200+

Har prøvd å sette rammen i mange forskjellige kombinasjoner, men det ender uansett med at dataen begynner og pipe! :no: Det rare er at hvis jeg bare bruker to av brikkene, fungerer det uansett kombinasjon; 512+1024/1024+1024! :hmm:

Regner med at det er noe jeg må stille på i bios, men jeg klarer ikke finne ut av det... Noen som har peiling, og kan hjelpe meg? :)

Endret av Sindra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AMD 64 1 Brikke  = Går fint..

2 brikker = går fint

3 brikker = Biip

4 brikker = Går fint

ta bort 512brikken du så skal du se at det går fint.. å du burde helst ikke ha ulike typer ram i samme maskin.

6307396[/snapback]

Er det ikke mulig å ha 3 brikker i samtidig? Har satt i de to 1024 mb brikkene, å det fungerer fint, men tenkte det hadde vært kjekt å brukt den siste 512 brikken i tillegg...

(det vil vel øke ytelsen litt også? :hmm: )

Uansett, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Resten av systemet: 

Asus A8N SliDeluxe hovedkort

250+200+40Gb harddisk

Xfx xtreme 520m Geforce 7900GT

Amd athlon 64 3200+

muligens så må du ha RAM parvis, det burde stå i manualen til hovedkortet.....

6307431[/snapback]

Hmm... finner ikke noe:S :(

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte biosen, alt gikk helt fint helt til jeg oppdaget at: det er plutselig bare 2 av minne slottene som fungerer (b1+b2) Så jeg kan sette inni 3 rambrikker, men dataen registrerer bare de to som står i b1 + b2 slot'ene :hmm: Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Hvis du bruker brikker med ulik hastighet, vil BIOSen din justere ned alle brikkene til samme fart som den tregeste.

6308717[/snapback]

Alle brikkene er av samme hastighet, så det er nok ikke der problmet ligger...:S Det skjedde etter jeg oppdaterte bios'en, jeg kan se hva som skjer hvis jeg prøver og manuelt skru opp farten...(?) :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du bruker brikker med ulik hastighet, vil BIOSen din justere ned alle brikkene til samme fart som den tregeste.

6308717[/snapback]

Alle brikkene er av samme hastighet, så det er nok ikke der problmet ligger...:S Det skjedde etter jeg oppdaterte bios'en, jeg kan se hva som skjer hvis jeg prøver og manuelt skru opp farten...(?) :hmm:

6308759[/snapback]

Dataen henger seg få sekunder etter oppstart...:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...