Longman Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Skal da bygge anlegg i kadett c (ikke den på bildet, men samme modell) jeg skal prøve å gjøre det ganske billig så dette er det jeg har sett på.... spiller front/komponent forsterker sub jeg vet ikke helt om at alt dette passer sammen ang effekt etc. så jeg trenger en tilbakemelding på det. jeg trenger oxo kabler, sikring og kondensator(hvis jeg trenger) der vet jeg ikke helt hva jeg skal ha så hvis noen har noen forslag på det så værsågo skriv det plz... det jeg oxo lurer på er om at jeg kan kunn kjøpe spilleren og frontsettet å bruke det, for så videre bygge det ut med sub og forsterker senere. fordi jeg trenger noe asap siden det kun er en radio og en høyttaler i bilen. mend et virker ikke uanzett Endret 14. juni 2006 av Longman Lenke til kommentar
moestue Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 det jeg oxo lurer på er om at jeg kan kunn kjøpe spilleren og frontsettet å bruke det, for så videre bygge det ut med sub og forsterker senere. 6307150[/snapback] Hvorfor skulle ikke det gå an? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Om du skal koble på bakhøytalerene på forsterkereren også vil nok det kanskje bli i minste laget. men om du kun skal ha subben er den bra nok. Alt er jo selfølgelig snakk om penger og du kommer antagleig til å få fin lydoplevelse i bilen din selvom jeg personlig ville gått på dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309655 10" elementet i stede. Du må uansett brukoble 2 av utgangene fra forsterkeren til å drive sub en din. Kassevolum er også kritisk så det burde du passe på blir riktig i forhold til elemtnetet du ender opp meg;) Lenke til kommentar
Longman Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 jeg er jo ikke noen pro på dette med bilstereo bare for å ha det sagt... men uanzett planen min er å sende signalene bak til forsterkeren.. for så sende alt ut fra forsterkeren til sub og frontsett.. så jeg trenger et oppsett som fungerer til det.... Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Frotnsettet kan mest sansynlig koles rett fra spilleren. jeg ville vurdert 6*9" bak i tilleg til subb Lenke til kommentar
Longman Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 jeg vurderte det eg stund oxo... men det er en liten bil, så jeg vet/tror ikke om at det det er nødvendig Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 for trøkket sin del vet jeg ikke men ville heller hat 6*9 og frontsett først(samme forsterker som du har sett på )å kjøpt sub og monoblokk seinere. men selvføleglig ditt valg Lenke til kommentar
Longman Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 jeg skjønner... og det høre fornuftig ut men det er liten plass så det jeg trenger er en forsterker som jeg kan drive. sub og frontsett med.. even senere sette 6*9 på forsterker og frontsett på spiller.. :S Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 ditt valg;)heller forntsett på spiller og 6*9 og sub bak Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kadett er verdens beste bil! Vi har 2:D Lenke til kommentar
Longman Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Kadett er verdens beste bil! Vi har 2:D 6308854[/snapback] kadett er kozz spesielt når den er rustfri og i god stand Lenke til kommentar
Longman Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 ditt valg;)heller forntsett på spiller og 6*9 og sub bak 6308846[/snapback] kansje kansje ikke... men kan jeg bruke en annen størrelse på høytalerene bak f eks 6*? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 det er jo mulig men 6"blir kanskje litt dødt;)jeg ville hatt6*9. men lykke til med lyd prosjektet Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 det er jo mulig men 6"blir kanskje litt dødt;)jeg ville hatt6*9. men lykke til med lyd prosjektet 6311352[/snapback] I bilen min så blafrer det i buksa når jeg drar på med mine 6,5" elementer. En annen ting jeg vil nevne er og at han vil kunne spille mye høyere og med en bedre kontroll på elementene om han kjører de på forsterker, så jeg synes faktisk det oppsettet han satt opp i starten var et meget godt utgangspunkt jeg! Han vil ikke bli skuffa. Derimot om han velger å kjøre 6x9 bak og det komponentsettet foran sammen på spilleren er det større sjans for at han blir missfornøyd. En egen forsterker gjør såppas mye med lyden! Mvh Tony Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Som typhon sa, ikke sett i gang med noe 6*9 tommere i hattehylla bak. Kjøper man ett godt frontsett trenger man ikke noen høytalere bak. Dessuten får gutten en god eller to subber bak i kadetten kommer 6*9 tommerene til å ødelegge lyden. Når subben slår setter den så mye luft i bevegelse at det får 6*9 tommeren til å bevege seg helt ut å lage ulyd. En kompis av meg kjøpte den gamle subben min, og syntes den ga en ulyd fra seg da den spilte. Siden jeg vet det ikke var noe galt med den subben og kassen var den jeg hadde brukt, sendte jeg broren min dit for å feilsøke litt. Det viste seg at 6*9 tommerene som var frakoblet vandret max, så når en 6*9 tommer er koblet til er det ennå lettere å få den til å vandre. Derfor må man bygge kasser til 6*9 tommere om man skal ha det i hattehyllen, mye arbeid man ikke trenger å gjøre. Kjøp en to kanaler og et godt frontsett og det kommer til å spille som fanden selv. Spar litt penger å kjøp en sub og forsterker til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå