abene Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Microsoft sliter med å fullføre en av de viktigste funksjonene i neste Windows-versjon, nemlig funksjonen som styrer brukerkontoer. Les mer Lenke til kommentar
deleder Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Windows Vista delayed again, det tipper jeg, noen som ikke er enige? Den sikkerhetsgreia er sykt annoying Endret 14. juni 2006 av deleder Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Tipper April neste år, tidligst (selv om de kommer til å hevde at Vista er ferdig lenge før den dukker opp i butikken). Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 hehe.Ja jeg merket det var mye rot med dette når jeg kjørte vista..Skikkelig fustrerende Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Dette er mye mer alvorlig enn det høres ut som i artikkelen. Når man ikke får slettet en shortcut eller flyttet en .doc-fil fordi man ikke er administrator, er det noe feil... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Ennå en grunn til at jeg ikke skal velge Vista. Denne nye praksisen betyr nok økt sikkerhet, men det betyr også at brukere må verifisere seg "hele tiden" for enkle administrative oppgaver. Det vil være uutholdelig. BTW: I XP er det irritérende at begrensede brukerkontoer (på skoler) ikke får tilgang til å se på klokken/kalenderen en gang. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Omtrent like irriterende som Norman Personal Firewall... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det slår meg at et altfor «snakkende» operativsystem som ber om autorisering for hver minste filleting ikke bare er irriterende for brukeren, men også motarbeidende for sikkerheten ettersom brukeren etter hvert bare kommer til å ignorere de ulike advarselene og således gjøre det hele like usikkert. En mulig løsning på dette er muligens å innføre flere nivåer av responsgiving, der nivået indikerer hvorhen grensen går for at operativsystemet må be om autorisering for at en gitt oppgave (som kategoriseres etter «alvorlighet») skal utføres. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Er dette det samme som den irriterende greia der jeg må trykke "allow this program til run bla bla"? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg synes Ubuntu Linux har en veldig fin balansegang på dette temaet. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Er dette det samme som den irriterende greia der jeg må trykke "allow this program til run bla bla"? 6307186[/snapback] Bare denne skal ha passordet ditt i tillegg, og kommer sikkert med en irriterende tryllestav/trommelyd med på lasset Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg synes Ubuntu Linux har en veldig fin balansegang på dette temaet. 6307216[/snapback] Ja, helt enig. Man må inn med passord skal man endre noe relativt viktig, men så husker den passordet i noen minutter, slik at du kan endre endel på kun èn validering. Veldig god balanse der syns jeg. Lenke til kommentar
hvrd Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 På mange måter er det jo dette man har bedt om når man krever økt sikkerhet. Alternativet er at man ikke får utført oppgavene det er snakk om uten å skifte bruker... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 En nærmest sadistisk irritasjonsfaktor. Noen ganger føler jeg meg forfulgt av sånne ting. PS: Jeg trodde UAC var Union Aerospace Corporation? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Til informasjon er dette hverdagen for mange mac-brukere. Tar du en tur i kontrollpanelet på OSX blir du etterhvert flink til å skrive inn passord. Riktignok kan du lage snarveier uten passord da... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg som ikke en gang har passord på xp administratorkontoen min hater dette med passord for å kjøre programmer. Hva skal jeg med det, er jo bare jeg som bruker maskina mi her hjemme uansett, dessuten er jeg godt beskyttet mot virus ol. fra før. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg synes Ubuntu Linux har en veldig fin balansegang på dette temaet. 6307216[/snapback] Ja, helt enig. Man må inn med passord skal man endre noe relativt viktig, men så husker den passordet i noen minutter, slik at du kan endre endel på kun èn validering. Veldig god balanse der syns jeg. 6307229[/snapback] Jeg er også enig. Akkurat slik jeg vil ha det ivertfall. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg synes Ubuntu Linux har en veldig fin balansegang på dette temaet. 6307216[/snapback] Ja, helt enig. Man må inn med passord skal man endre noe relativt viktig, men så husker den passordet i noen minutter, slik at du kan endre endel på kun èn validering. Veldig god balanse der syns jeg. 6307229[/snapback] Sant, denne funksjonen syntes jeg var helt genial... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg som ikke en gang har passord på xp administratorkontoen min hater dette med passord for å kjøre programmer. Hva skal jeg med det, er jo bare jeg som bruker maskina mi her hjemme uansett, dessuten er jeg godt beskyttet mot virus ol. fra før. 6307326[/snapback] Akkurat... Jeg synes Ubuntu Linux har en veldig fin balansegang på dette temaet. 6307216[/snapback] Ja, helt enig. Man må inn med passord skal man endre noe relativt viktig, men så husker den passordet i noen minutter, slik at du kan endre endel på kun èn validering. Veldig god balanse der syns jeg. 6307229[/snapback] Jeg er også enig. Akkurat slik jeg vil ha det ivertfall. 6307365[/snapback] Her er jeg fullstendig enig. Greit å vite at det er operativsystemet i seg selv som er sikkert, og ikke bare et program... Lenke til kommentar
mikkeskaug Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg liker denne funksjonen jeg..... den kan være litt irriterende av og til JA. Men det er mye bedre enn uten....det var noe av det første jeg la merke til med vista lissom.... Vista er konge! :!: :!: : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå