Sindra Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Hei og godag! Jeg har et lite problem, når jeg starter opp dataen, kommer denne feilmeldingen opp rett før maskinen begynner å loade windows: NTLDR is missing Press Ctrl+Alt+Del to restart Og restarte funket ikke, men hva er det som er feil? Rett før jeg fikk feilmeldingen satte jeg i; Ny ram, ny skjerm, nytt tastatur, neon wires og viftestyring! Jeg tenkte at det sannsynligvis bare er en av strømledningene som ikke er tilkoblet en eller annen plass (i kabinettet er det ganske så rotete, så det var litt kluss med omkoblingen av vifte ledningene ). Men er det noen som vet hva NTLDR er? Setter pris på alle svar som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
quakie Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm Første treff på google med søkeordet "NTLDR". Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 tenkte ikke på google nei Men takk for svar! Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Takk for svaret, fikk det til nå! Måtte bare stille om på hvilken av hardiskene dataen skulle starte opp på! Vet ikke hvordan det kan ha skjedd, siden den funket fint før jeg satte i delene, og jeg rørte ikke hardiskene eller skiftet på noe i bios Lenke til kommentar
KrazyIvano Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 tenkte ikke på google nei Men takk for svar! 6307081[/snapback] Det eneste Ntldr står for når det dukker opp er at Os ditt ikke starter.men du fant ut av det ved å stille om jumperne på hardisken eller ordnet dette i bios. Fortsetter dette så må du antageligvis legge inn windows på nytt. Har hatt samme trøbbel hjemme før! Mvh KrazyIvan Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det skal gå an å fikse det vha. utagerende knoting, men det er mye fortere å bare reinstallere. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 når jeg får sånne feil pleier jeg å sette i xp plata, kjøre en recovery console og kjøre en chkdisk, da pleier den å finne noen feil den retter.. så booter alt på neste forsøk;) Lenke til kommentar
stekre Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Problemet skyldes som du sier bare at den booter fra feil harddisk og den finner derfor ikke NTLDR som er ei .ini fil. Bare å passe på at den booter fra riktig disk. Trenger ikke reinstallere. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Grunnen til at feilmeldingen kommer er at bootsectoren på første partisjon på harddisken ikke finner filen "NTLDR". Om rekkefølgen på disker blir byttet om så kommer den selvsagt. Om filen blir skadet kan den komme. Osv. NTLDR er absolutt ikke noen ini-fil. Bare sjekk det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå