BrokenTomato Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 (endret) Hei! Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp ang. noe jeg TROR skjermkortet forårsaker. Ok, Det som skjer er at mens jeg spiller spill jeg spiller ganske mye, bare svartner skjermen og går ut i Windows igjen (W2kPro) - Re-Volt (bare testa om det skjedde det samme) - Max Payne - Sudden Strike 2 Altså i tre forskjellige typer "gamle spill" bare klikker det... Hva er feil? PC Spec. - XP1800 - 512 DDR 266bus - Geforce 3 ti 500 - 17" Plug'nPlay - Win2kPro Jeg trodde det kunne ha noe med no virus eller noe, så jeg skanna med virus check.. NOPS.. Da prøvde jeg og formatere HD å Installere Win2k på nytt, pluss drivere.. Men det er like ille.. Nyeste driveren jeg fant var Detonator nVidia 30.82. DirectX version er 8.1 men den er jeg litt usikker på for når jeg går på PCGames sin System Check står det DirectX version 8.0, men hvis jeg går på dxdiag står det 8.0. Og i ExpertTool står det at directX version er 0.... Kanskje er det den det er noe feil med? Håper på noen som vet noe om dette her... MVH J Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Installer de nyere driverne til skjermkortet ditt (Detonator 40.xx) som du finner her. Også ville jeg installert DirectX 8.1 på nytt. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Har installert DirectX mange ganger, men skal jeg gjøre det etter at jeg har installert de nye driverne? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Nyeste DirectX versjonen til Win2K er Direct 8.1b http://www.microsoft.com/windows/directx/d...loads/drx81.asp Nyeste detonator ofisielle detonator driver er her: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_40.72 Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Nå har jeg installert de nye driverne pluss den nye versjonen av DirectX. Men det samme problemet er der enda... skjønner ikke hva det kan være... HJELP!... *Sukk Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Har du prøvd med et annet skjermkort, så du er 100% sikker på at det faktisk er skjermkortet ditt som er problemtet?? Kan jo også installere et annet OS enn Win2k (hvis du har mulighet). _________________ Forumet beste side finner du her. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-11 18:48 ] Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Har ingen andre skjermkort å putte på.. Ikke nødvendigvis skjermkortet men det har ihvertfall med DirectX'n å gjøre... Uansett tror du det kan hjelpe og installere Service Pack til W2k? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Kan hende det hjelper med SP3. DU får bare prøve å se. Lenke til kommentar
Bigfesk Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Det kan være at det blir noe feil når du har de nyeste driverne. Den eneste driveren som kjører stabilt på min maskin er 14.40, når jeg bruker de nye, blir det alltid noe feil, prøv å installere den driveren, kan tenkes at det funker da Lenke til kommentar
janken Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg viser til denne linken som jeg tor kan hjelpe deg med å fjerne problemet ditt. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=19197&forum=23 Kort sagt, om du har expert tool, fjern det. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 (endret) Hei igjen. Nå har jeg fjernet experttool og lagt in directX på nytt og spill som jeg ikke fikk kjørt riktig før funker nå.. Men spillene jeg nevner over er fortsatt sånn at de hopper ut bare... Og det skjer ofte med alle spillene jeg spiller... Direct3D funker fint det har jeg testet på DX sin test greie... Noen forslag? MVH J Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hadde et lignende problem selv tidligere, det gjaldt spill som Americas Army, BF1942, Mafia, UT2K3 etc. Jeg reinstallerte Windows XP og vips så funket dritten! Ike at jeg anbefaler deg å gjøre det, men det var eneste løsning for meg... Jeg hadde uansett planer om å gjøre det, så tapet for meg var ikke noe big deal... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå