Tinker Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Står å lese i DN i dag: "Telenors tap - Nextgentels gevinst For Telenors nettverksavdeling betyr nemlig kuttene flere hundre millioner i tapte inntekter årlig. For kundene betyr det foreløpig ganske lite, for så langt har de fleste operatørene valgt å beholde rabatten selv. Det kan gi dem svært hyggelige marginer. Bare for Nextgentel, som har 160.000 kunder, vil det være snakk om mellom 50 og 100 millioner kroner i ren gevinst, hvis prisene ikke kuttes. - Jeg vil forvente at mesteparten videreføres til kundene, men det er et kommersielt spørsmål aktørene må ta stilling til, sier Willy Jensen, direktør for Post - og Teletilsynet. En stor aktør som Nextgentel signaliserte på forhånd at rabatten ikke nødvendigvis vil bli videreført. De har foreløpig ikke endret prisene." http://www.dagensit.no/min-it/article803226.ece Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Vil nok dessverre ikke skje. De bare øker hastighetene i stedet, noe som koster dem veldig lite. Vil tippe en dobling av hastighet gir ca. 10% økning i kostnader for ISP-en... Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Akkurat det jeg tenkte også. Som kunder blir vi "gitt" større hastigheter i små porsoner og attpåtil til samme pris! Og synes det er svære greier. Mens det egentlig dreier seg om virkelig store penger som skulle komme forbruker tilgode. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Har jo ingenting igjen for forbrukere sånn sjenerelt egentlig..selv om du som NGT eller Telenor kunde får raskere internett linje når telenor sine ledninger og kobberlinjer er gamle og utdatert.Det samme gjelder også en stor andel av linjene som Ngt leier ifra Telenor...Forbrukere sliter da og nå med ustabile og utdaterte linjer pga Telenor gjerrighet med å bygge skikkelige og mer oppdaterte linjer i landet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå