Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Firewire fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med et digital videokamera, og vil gjerne koble det til pc`n for å redigere.

Men nå har det seg sånn, at når jeg kobler kameraet til via Firewire-porten. så er det ingenting som skjer. Ingen reaksjon.

Jeg har både firewire integrert i kabinettet, og eget firewire-kort. Men ingen av dem fungerer. Så det er åpenbart noe med pc`n. Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor så åpentbart at det var pcen? Siden du har testet HK Firewire og et eget firewire kort ville nå jeg tro det var videokamera.

Står videokameraet på riktig instilling?

6307440[/snapback]

Jeg har testet firewire-kortet på annen pc, og der fungerer det.

Og hvilket innstilling skal kameraet stå på? Har sett igjennom innstillingene, men har ikke funnet noe spesifikk for tilkobling til pc.

Lenke til kommentar

Eneste eg vet, er at Windows XP SP2 kødder det litt til med Firewire. Det er et eller annet med hastigheten 400/800 som den ikke klarer å finne skikkelig ut av. Microsoft har lagt ut en patch, og i tillegg har de lagt ut en guide som viser deg hvordan du endrer hastighet i registeret.

Dette var noe eg har prøvd for å få mitt kamera til å fungere. Men her var det kameraet som var problemet, ikke maskinen.

Lenke til kommentar
Eneste eg vet, er at Windows XP SP2 kødder det litt til med Firewire. Det er et eller annet med hastigheten 400/800 som den ikke klarer å finne skikkelig ut av. Microsoft har lagt ut en patch, og i tillegg har de lagt ut en guide som viser deg hvordan du endrer hastighet i registeret.

Dette var noe eg har prøvd for å få mitt kamera til å fungere. Men her var det kameraet som var problemet, ikke maskinen.

6308334[/snapback]

Jeg har ikke SP2, så det er neppe problemet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du har selvsagt lagt inn hovedkortdrivere etter reinstllasjon av operativsystemet?

Har du også sjekket om det utropstegn e.l. på firewire i enhetsbehandling?

Og du har selvsagt lagt inn redigeringsprogram som kan "snakke" med kameraet via firewire?

Lenke til kommentar

Jeg har det eksakt samme problemet...utrolig frustrerende.

Jeg har 2x kameraer jeg har forsøk og koble til via firewire, det skjer absolutt ingen ting. I enhetsbehandling står firewire der uten utropstegn.

Kabel er spill ny.

Hjeeeelp.

MrG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...