snarius Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Som tittelen sier kom jeg opp i Norsk. Har noen peiling på denne perioden? Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 For å være helt ærlig skjønner jeg ikke hvilken periode du sikter til. Det finnes mange epoker som har slike spesifikasjoner. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Ok. Jeg mener perioden fra 1965 til 1980. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Sorry. Har ikke peiling. Kanskje hvis du kommer med mer konkrete spørsmål, så skal jeg nok klare å svare på de. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Kan du fortelle meg litt om forfattere i denne perioden? Og om hvorfor de skrev det de skrev? EDIT: På oppgavearket står det: Velstand og opprør 1965-1980 -Vel sjølv korleis du vil presentere denne perioden. -Du må gjere eit utval av hendingar, forfattarar/lyrikarar og verk som du presenterer. Endret 14. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hvis det fremdeles er relevnt så snakkes det om at det var denne tiden det gikk best med Norge, eller når det vat størst økning. Det var ikke noe direkte opprør, men du hadde "hippier" etc.... Håper dette hjelper:P Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det står heilt sikkert i klartekst i norskboka di, men noen stikkord: -Parisopprøret i '68 -Sterk repolitisering av det norske samfunnet (AKPSUF, UH. Sterke motsetninger) -NATO. Mye motstand mot NATO fra den radikale venstresida (SF, AKP) -EEC(EU) i '72 -Kvinnekamp Poenget er at samfunnet blei veldig politisert, det var sterke motsetninger mellom forskjellige politiske bevegelser og gruperinger. Noen forfattere: -Dag Solstad (Arild Asnes, 1970. 25. septemberplassen. Krigstriologien) -Tor Obrestad (Sauda! Streik!) Ellers: Bla opp i norskboka di, søk så på internett eller besøk biblioteket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå